Rejestracja zgonu
Miejsce załatwienia sprawy
Rajgród, ul.Warszawska 32, pok.nr 2
Wymagane dokumenty
1. Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon
- dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
Opłaty:
Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłaty skarbowej.
Przy rejestracji zgonu wydawany jest 1 bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu, każdy następny odpis podlega opłacie skarbowej: odpis skrócony 22 zł, odpis zupełny 33 zł.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Niezwłocznie
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.Inne wskazówki, uwagi:
Zgłoszenia zgonu dokonuje się w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu.
Zgon należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu. Jeśli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej - w ciągu 24 godzin od dnia zgonu.
Akty zgonu sporządzane są poza kolejką.
Osoba zgłaszająca zgon proszona jest o podanie następujących danych dotyczących osoby zmarłej, których nie zawiera dowód tożsamości: imiona i nazwiska rodowe rodziców, stan cywilny [kawaler/panna, żonaty/zamężna, żonaty/zamężna,wdowiec/wdowa, rozwiedziony(a)] oraz imiona, nazwisko i nazwisko rodowe współmałżonka.
Podstawa prawna:
– Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.-Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2016.2064 j.t.).
Metryka strony