Rejestracja zgonu

Miejsce załatwienia sprawy

Rajgród, ul.Warszawska 32, pok.nr 2

Wymagane dokumenty

1. Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.

Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon
- dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej

Opłaty:

Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłaty skarbowej.

Przy rejestracji zgonu wydawany jest 1 bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu, każdy następny odpis podlega opłacie skarbowej: odpis skrócony 22 zł, odpis zupełny 33 zł.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Niezwłocznie

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.Inne wskazówki, uwagi:

Zgłoszenia zgonu dokonuje się w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu.

Zgon należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu. Jeśli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej - w ciągu 24 godzin od dnia zgonu.

Akty zgonu sporządzane są poza kolejką.

Osoba zgłaszająca zgon proszona jest o podanie następujących danych dotyczących osoby zmarłej, których nie zawiera dowód tożsamości: imiona i nazwiska rodowe rodziców, stan cywilny [kawaler/panna, żonaty/zamężna, żonaty/zamężna,wdowiec/wdowa, rozwiedziony(a)] oraz imiona, nazwisko i nazwisko rodowe współmałżonka.

Podstawa prawna:

–        Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.-Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2016.2064 j.t.).

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Rajgrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Citkowska

Wprowadzający: Piotr Hubert Matysiewicz

Data wprowadzenia: 2010-02-25

Data modyfikacji: 2017-05-24

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2010-02-25