Wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą (Urodzenia, Małżeństwa, Zgonu)

Miejsce załatwienia sprawy

Rajgród, ul.Warszawska 32, pok. nr 2

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego aktu sporządzonego za granicą.
2. Oryginalny odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z jego tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego,
3. Dokument stwierdzający tożsamość
4. Odpisy aktów stanu cywilnego niezbędne do uzupełnienia lub sprostowania aktu.

Opłaty:

Opłata skarbowa:
- za wpisanie aktu- 50,00zł

- za uzupełnienie lub sprostowanie – 39,00zł

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Do 30 dni (po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego), a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni).

Inne wskazówki, uwagi:

Wpisanie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do polskich ksiąg stanu cywilnego dokonuje się w dowolnym USC w Polsce

Wnioskodawca przebywający za granicą może skorzystać z pośrednictwa polskiego konsulatu.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.-Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2016.2064 j.t.).

- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2016.1827 j.t.)

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Rajgrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Citkowska

Wprowadzający: Piotr Hubert Hubert Matysiewicz

Data wprowadzenia: 2010-02-25

Data modyfikacji: 2017-05-24

Opublikował: Piotr Hubert Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2010-02-25