Przydomowe - ogłoszenie oraz SIWZ

„Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w gminie Rajgród” - Inwestycja dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, Oś 3 „Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej”, działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej”

 

RZP.271.1.2015

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą: BUDOWA PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W GMINIE RAJGRÓD”.

  1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest budowa 19 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rajgród.

Wspólny Słownik Zamówień CPV

45.23.24.21-9      Roboty w zakresie oczyszczania ścieków

43.23.24.23-3      Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków

Przedmiot zamówienia obejmuje montaż 19 przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków z przyłączeniami kanalizacji sanitarnej z budynków mieszkalnych, odprowadzeniem wód oczyszczonych do studni chłonnej, montażem studni chłonnych i pompowni ścieków surowych oraz oczyszczonych, zasileniem elektrycznym, rozruchem technicznym
i technologicznym w miejscowościach położonych na terenie gminy Rajgród.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa przedmiar robót, projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.

2. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 

Zamówienie należy wykonać w terminie do 25 czerwca 2015 r.

Za termin wykonania zamówienia uważa się datę podpisania przez przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń.

5. WADIUM

W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000 zł.

6. ZALICZKI

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.

7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy i spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, t.j.:

  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
  2. posiadania wiedzy i doświadczenia;
  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
  4. sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

7.2. Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

  1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia ten warunek.

  1. Wiedza i doświadczenie

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednego zamówienia polegającego na budowie co najmniej 15 sztuk przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków pracujących w technologii niskoobciążonego osadu czynnego, odpowiadających swoim charakterem i złożonością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.

  1. Potencjał techniczny

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia ten warunek.

  1. Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:

  •   minimum jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych* – zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2013.1409, z późn. zm.). Osoba ta powinna posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie jako kierownik robót w w/w zakresie.

* Zamawiający dopuszcza uprawnienia budowlane odpowiadające w/w uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

* Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby,  których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj. m.in. w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 18 marca 2008 roku.

  1. Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia ten warunek.

7.3. Zamówienie może być udzielone Wykonawcom, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.

  1.   Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy, jeżeli Wykonawca oświadczy, że wobec niego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na ww. podstawie.
  2.   Zamawiający będzie oceniał, czy Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy na podstawie oświadczenia wykonawcy w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej.

7.4. W celu udokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 niniejszej SIWZ.

8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA

8.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty:

  1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ;
  2. wykaz robót budowlanych, wg załącznika nr 7 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. b) SIWZ, z podaniem rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania prac;
  3. dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

Dowodami, o których mowa wyżej, są:

- poświadczenie, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

- inne dokumenty – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej;

Uwaga: W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz którego robota budowlana wskazana w wykazie została wcześniej wykonana, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów należytego wykonania.

  1. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wg załącznika nr 6 do SIWZ, z podaniem informacji na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia i zakresu wykonywanych czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia (wg załącznika nr 8 do SIWZ)  - zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. d) SIWZ;
  2. Jeżeli Wykonawca wykazał, że będzie dysponował osobami innych podmiotów, do oferty należy załączyć dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował tymi osobami, w szczególności załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia i/lub oświadczenie tych osób o zobowiązaniu do podejmowania  czynności w wykonywaniu zamówienia.

8.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:

  1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ;
  2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  3. oświadczenie w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, wg załącznika nr 4 do SIWZ;
  4. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
  5. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

8.3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2. SIWZ lit. b, d, e – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

– nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

– nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

– nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

8.4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.4 SIWZ., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Termin wystawiania stosuje się odpowiednio.

8.5. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.

8.6. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i pkt 5 niniejszej SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów.

9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI

Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

10. KRYTERIA OCENY OFERT

Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:

  1. cena – 80 %:
  1. oferty w tym kryterium będą oceniane w odniesieniu do najniższej ceny przedstawionej przez wykonawców,
  2. oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów,
  3. ocena punktowa tego kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą:

                                                               najniższa cena brutto spośród badanych ofert

                         wartość punktowa oferty  = __________________________________________________ x 80 pkt

                                                                       cena brutto badanej oferty

  1. termin gwarancji – 20 %
  1. oferty w tym kryterium oceniane będą w odniesieniu do najdłuższego terminu gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz urządzenia zastosowane przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia przez wykonawców zastrzegając, iż minimalny termin gwarancji wynosi 5 lat, przy uwzględnieniu następujących zasad oceny punktowej:
    • 5 lat gwarancji – 0 punktów,
    • 6 lat gwarancji – 1 punkt,
    • 7 lat gwarancji – 2 punkty,
    • 8 lat gwarancji i więcej – 3 punkty,
  2. oferta z najdłuższym terminem gwarancji otrzyma maksymalną ilość punktów,
  3. informacje dotyczące terminu gwarancji wykonawca poda w formularzu oferty – załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
  4. ocena punktowa tego kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą:

                                                                      liczba punktów przyznanych badanej ofercie

                        wartość punktowa oferty  = _______________________________________________________ x 20 pkt

                                                                 najwyższa liczba punktów spośród badanych ofert

 

Ostateczna ilość punktów przyznanych ofercie jest sumą punktów przyznanych za poszczególne kryteria.

 

11. ZMIANA UMOWY

Warunki zmiany umowy określono w SIWZ zgodnie z art. 144 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz.907, z późn. zm.).

12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
  • Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul.Warszawska 32, 19-206 Rajgród
  • Termin składania ofert: 29 maja 2015 r. godzina 09.00, miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul.Warszawska 32, 19-206 Rajgród - sekretariat
  • Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
  • Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
  • Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
  • Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji      elektronicznej.
  • Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.

 

        Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 14 maja 2015 r.  Nr ogłoszenia 113796 – 2015
         

Inwestycja dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, Oś 3 „Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej”, działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej”

    

Rajgród, 14 maja 2015 r.
 

BURMISTRZ RAJGRODU

/-/ Ireneusz Gliniecki

 

W dniu 25.05.2015r. ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ zostały zmienione. Zmiana dotyczy skrócenia terminu związania ofertą z 30 do 14 dni. 

Zgodnie z art. 12a ust. 3  oraz art. 38 ust. 4 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm.) do pobrania treść informacji o zmianie SIWZ i ogłoszenia.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 25.05.2015r. pod numerem 75371-2015.

 

 

W dniu 27.05.2015r. ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ zostały zmienione. Zmiana dotyczy dodania wymogu załączenia do oferty Deklaracji właściwości użytkowych dla oferowanych oczyszczalni.

Zgodnie z art. 12a ust. 3 oraz art. 38 ust. 4 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm.) do pobrania dokument zmieniający treść SIWZ i ogłoszenia.

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 27.05.2015r. pod numerem 125936-2015.

 

Metryka strony

Udostępniający: Anna Dawidowska

Wytwarzający/odpowiadający: Piotr Hubert Hubert Matysiewicz

Wprowadzający: Piotr Hubert Hubert Matysiewicz

Data wprowadzenia: 2015-05-14

Data modyfikacji: 2015-05-27

Opublikował: Piotr Hubert Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2015-05-14