Ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ z załącznikami
RZP.271.3.2013
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą: "PRZEBUDOWA DROGI GMINNE WEWNĘTRZNEJ W rajgrodzie”.
1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45233120-6 – Roboty w zakresie budowy dróg
45233220-7 – Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233222-1 – Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45232200-4 – Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę następujących odcinków dróg w m. Rajgród: odcinek drogi wewnętrznej będącej własnością Gminy w km 0+000÷0+210 o długości 210 m, odcinek drogi powiatowej nr 2659B ulica Rajgrodzik w km 0+335÷0+365 o długości 30 m. Przebudowa obu odcinków dróg będzie polegała na: wykonaniu robót rozbiórkowych, wykonaniu robót ziemnych, wykonaniu podbudowy z kruszywa naturalnego, ułożeniu dwóch warstw jezdnych z betonu asfaltowego, ułożeniu chodników z kostki brukowej szarej, wykonaniu zjazdów do posesji z kostki brukowej czerwonej w miejscu budowy chodnika, wykonaniu dwóch zatok postojowych z kostki brukowej szarej, uzupełnieniu poboczy pospółką. Nowa nawierzchnia jezdni ma być wykonana z betonu asfaltowego dla kategorii ruchu KR-1. Szerokość jezdni na odcinku drogi gminnej ma wynosić 5,5 m, a szerokość jezdni na odcinku drogi powiatowej nr 2659B - 6 m. W zakres robót wchodzi przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 2659B z drogą gminną wewnętrzną.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa przedmiar robót, projekt budowlany, szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do SIWZ.
2. OFERTY CZĘŚCIOWE
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.
4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie należy wykonać do dnia 28 czerwca 2013 r.
5. WADIUM
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
6. ZALICZKI
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.
7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
7.1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia ww. warunek.
7.2. Wiedza i doświadczenie.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień polegających na remoncie, budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej (z wyłączeniem remontów bieżących) o długości odcinka nie mniejszej niż 500 m każda robota.
7.3. Potencjał techniczny.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia ww. warunek.
7.4. Osoby zdolne do wykonania zamówienia.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności drogowej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, z późn. zm.). Osoba ta powinna posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie jako kierownik robót.
7.5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia ww. warunek.
8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA
8.1. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
8.2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
- oświadczenie w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej.
8.3. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i pkt 7, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 8.2 dotyczące tych podmiotów.
8.4. Jeżeli Wykonawca wykazał, że będzie dysponował osobami innych podmiotów, do oferty należy załączyć dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował tymi osobami, w szczególności załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
8.5. Zamiast dowodów, o których mowa w pkt 8.1. lit. b, Wykonawca może do oferty załączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
8.6. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, o którym mowa w pkt 7.2, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w tym punkcie.
8.7. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 8.2, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.
8.8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8.2. lit. b) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
8.9. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8.8, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Termin wystawiania stosuje się odpowiednio.
8.10. W przypadku reprezentowania Wykonawcy przez osobę, której upoważnienie nie wynika bezpośrednio z dokumentów, o których mowa wyżej, należy do oferty załączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa w formie oryginału, odpisu poświadczonego notarialnie lub kopii poświadczonej za zgodność przez osoby udzielające pełnomocnictwa, upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Niedopuszczalne jest złożenie kopii dokumentu pełnomocnictwa poświadczonej za zgodność przez osobę, której udzielono pełnomocnictwa.
9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI
Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
10. KRYTERIA OCENY OFERT
Najniższa cena.
11. ZMIANA UMOWY
Warunki zmiany umowy określono w SIWZ zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.).
12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
- Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród.
- Termin składania ofert: 10.05.2013r. godzina 09.00., miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19- 206 Rajgród – sekretariat.
- Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
- Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
- Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
- Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.
Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 25.04.2013r. Nr ogłoszenia 165420-2013.
Rajgród, 25.04.2013r.
BURMISTRZ
/-/ Czesław Karpiński
Metryka strony