USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY RAJGRÓD



03.08.2020 r. - ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

/treść zawiadomienia - w załączniku/



Rajgród, dnia 23.07.2020 r.

 

ZAPYTANIE OFERTOWE NA ZADANIE PN.: "USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY RAJGRÓD”

I. Informacje o Zamawiającym:

Gmina Rajgród
ul. Warszawska 32
19-206 Rajgród
tel. (86) 272 19 40

 

II. Tryb udzielenia zamówienia:

Do udzielenia niniejszego zamówienia nie stosuje się ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1843) zgodnie z art. 4 pkt 8 ww. ustawy.

 

III. Opis przedmiotu zamówienia:

  1. Zamówienie obejmuje następujące usługi:
  • odebranie z posesji, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest pochodzących z obiektów niezwiązanych z działalnością gospodarczą lub rolniczą w miejscowości Rajgród.
  • Transport oznacza również przygotowanie do transportu, opakowanie, oznakowanie oraz załadunek i rozładunek odpadów zawierających azbest, odebranych z terenu nieruchomości.
  • Utylizacja oznacza przekazanie odpadów do unieszkodliwienia poprzez składowanie na składowisku odpadów niebezpiecznych lub na wydzielonej części składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne lub przekazanie do unieszkodliwienia poprzez przetwarzanie w urządzeniach przenośnych posiadających wymagane zezwolenia. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przekazaniem do unieszkodliwiania odpadów, w szczególności pokrywa opłaty za przyjęcie odpadów na składowisko lub za przyjęcie odpadów do przetwarzania w urządzeniach przenośnych.
  • Do obowiązku Wykonawcy należy uporządkowanie terenu po zakończeniu prac i usunięciu odpadów.
  1. Łącznie Zamawiający zakłada następujące ilości wyrobów azbestowych:
  • odbiór, transport i unieszkodliwianie azbestu – ok. 15 Mg

Podane wyżej ilości są to ilości szacunkowe, określone na podstawie zgłoszeń od mieszkańców i inwentaryzacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia bądź zwiększenia zakresu zleconego do wykonywania prac zgodnie z bieżącymi potrzebami. Rzeczywista ilość wyrobów podlegających odebraniu oraz transporcie i utylizacji może się różnić od ilości szacunkowych ze względu na niedokładności w szacowaniu masy i powierzchni wyrobów azbestowych.

  1. Zamawiający zastrzega, że będzie zlecał wykonanie prac jedynie do wysokości środków przeznaczonych przez Gminę Rajgród na realizacje zadania.
  2. Po podpisaniu umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości, których dotyczy zamówienie. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonywał usługę na poszczególnych posesjach zgodnie z kolejnością określoną na wykazie nieruchomości.
  3. Wykonawca jest zobowiązany na bieżąco informować Zamawiającego, jakie ilości odpadów zostały /odebrane i na jaką kwotę oraz jakie kwoty pozostały do wykorzystania.
  4. Rozpoczęcie prac na danej nieruchomości wymaga każdorazowej akceptacji Zamawiającego, niezależnie od wykazu nieruchomości, o którym mowa w pkt. 4. Zamawiający nie opłaci wykonania zadania na nieruchomości, dla której Wykonawca nie uzyskał akceptacji Zamawiającego na rozpoczęcie prac, chyba że kwota pozostała po odjęciu od kwoty przeznaczonej na to zadanie kosztów wykonania prac na nieruchomościach, dla których Zamawiający udzielił akceptacji, będzie wystarczająca do pokrycia kosztów.
  5. Wykonawca zapewnia własnym staraniem i na własny koszt materiały, narzędzia, sprzęt niezbędny do wykonania zadania oraz zaplecze dla prowadzonej działalności.
  6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody majątkowe zaistniałe lub związane z realizacją umowy, wyrządzone osobom trzecim oraz za następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z realizacją zadania.
  7. Wykonawca dokonujący prac związanych z usunięciem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych, wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zm.) lub na podstawie art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm); lub przez Wykonawcę wpisanego do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.)
  8. Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do złożenia ww. dokumentów najpóźniej w dniu podpisania umowy.
  9. Szczegóły zamówienia regulują istotne postanowienia umowy, stanowiące załącznik nr 3 do niniejszego zapytania.

 

IV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRAC:

  1. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca jest zobowiązany zgłosić prace do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, do Okręgowego Inspektora Pracy oraz Państwowego Inspektora Sanitarnego na co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac – zgodnie z § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649 z późn. zm.) i okazać dowód dokonania zgłoszenia w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy z Zamawiającym, a przed rozpoczęciem prac. Nie dostarczenie dokumentów w tym terminie będzie traktowane jako odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy.
  2. Wykonawca jest zobowiązany zważyć na miejscu masę odebranych wyrobów azbestowych z każdej posesji przy użyciu wagi posiadającej legalizację. Wagę zapewnia Wykonawca. Z czynności ważenia Wykonawca sporządzi protokół zawierający imię i nazwisko właściciela nieruchomości, adres nieruchomości i nr działki ewid., datę, rodzaj odpadów oraz ich ilość [m² i Mg]. Protokół podpisują przedstawiciel wykonawcy i właściciel nieruchomości. Jeden egzemplarz protokołu Wykonawca przekazuje właścicielowi nieruchomości.
  3. Po wykonaniu prac Wykonawca ma obowiązek sporządzić pisemne oświadczenie o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych – zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2004 w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004 r. Nr 71 poz. 649 z późn. zm.). Wykonawca sporządzi takie oświadczenie dla każdej posesji w dwóch egzemplarzach – jeden przekaże właścicielowi nieruchomości, a drugi przekaże Zamawiającemu przy odbiorze końcowym. Przez właściciela nieruchomości rozumie się właściciela, użytkownika wieczystego lub zarządcę nieruchomości lub osoby przez nich upoważnione.
  4. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot niniejszego zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  5. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia terenu wykonywania prac oraz do jego oznakowania zgodnie z przepisami.

 

V. OFERTY CZĘŚCIOWE:

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

 

VI. TERMIN WYKONANIA ZADANIA:

Do dnia 30 września 2020 r.

 

VII. DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO OFERTY:

  1. Wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną formularz ofertowy - załącznik nr 1 do zapytanie ofertowego.
  2. Oświadczenie o posiadaniu zezwoleń/uprawnień, o których mowa w cz. III pkt 10 – załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
  3. Kopie dołączonych do oferty dokumentów należy potwierdzić za zgodność z oryginałem wraz
    z pieczątką wnioskodawcy, datą i czytelnym podpisem (lub podpisem nieczytelnym wraz z imienną pieczęcią) osoby (wraz ze wskazaniem pełnionej funkcji) uprawnionej do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem.

 

VIII. MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:

Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, w Sekretariacie Urzędu (pokój nr 11 na I piętrze) – osobiście, kurierem lub za pośrednictwem poczty.

 

IX. TERMIN SKŁADANIA OFERT:

  1. Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30.07.2020 (czwartek) do godz. 14.00.
  2. Termin związania ofertą wynosi 30 dni liczone od ostatniego dnia terminu na składanie ofert.

 

X. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY:

Ofertę sporządzoną wg wzoru (zał. nr 1) pisemnie, w języku polskim, należy umieścić w szczelnie zamkniętej kopercie z napisem "USUWANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY RAJGRÓD”.

Do oferty należy załączyć wszystkie załączniki i dokumenty wymienione w pkt VII. Zapytania ofertowego.

Ponadto na kopercie powinna znaleźć się nazwa i adres Zamawiającego oraz nazwa i adres Wykonawcy.

 

XI. KRYTERIUM WYBORU OFERTY:

Cena 100%

 

XII. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

  1. Unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
  2. Nie wybrania żadnej z przedstawionych ofert bez podania przyczyny.
  3. Pozostawienia bez rozpatrzenia oferty niezgodnej z wymogami niniejszego zapytania.

 

XIII. OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTÓW:

Monika Obrycka, Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, pokój
nr 21, tel. (86) 272 19 49, w dni robocze, w godz. 07:00 – 15:00,

e-mail: monika.obrycka@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl

Burmistrz
/-/
Ireneusz Gliniecki

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Rajgrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Obrycka

Data wytworzenia: 2020-07-24

Wprowadzający: Piotr Hubert Matysiewicz

Data modyfikacji: 2020-08-03

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2020-07-24