Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Modernizacja oświetlenia ulicznego w gminie Rajgród
Rajgród, dnia 15 marca 2019 r.
IF.7011.8.2017
ZAPYTANIE OFERTOWE
Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, zwraca się z zapytaniem o cenę pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja oświetlenia ulicznego w gminie Rajgród”
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020,
Oś Priorytetowa V Gospodarka niskoemisyjna Działanie 5.4 Strategie niskoemisyjne.
Do udzielenia niniejszego zamówienia nie stosuje się zapisów ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) – na podstawie art. 4 pkt 8 ww. ustawy.
I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9 – Usługi nadzoru budowlanego.
- Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej.
- Zadanie objęte nadzorem będzie polegało na wymianie 305 szt. rtęciowych i sodowych punktów świetlnych na LED oraz montaż systemu zdalnego sterowania oprawami. Zadanie realizowane będzie w mieście Rajgród.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 2 do zapytania – dokumentacja projektowa modernizacji oświetlenia ulicznego w gminie Rajgród.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych.
- Inspektor nadzoru inwestorskiego pełnić będzie swoją funkcję w rozumieniu ustawy z 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.), zgodnie z zakresem określonym w art. 25 i art. 26 ww. ustawy oraz przepisami wykonawczymi.
- Inspektor nadzoru inwestorskiego będzie wykonywać zlecony nadzór zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, z opisem technicznym, obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej.
- Inspektor nadzoru inwestorskiego realizując zadanie będzie zobowiązany do:
- reprezentowania Zamawiającego – Inwestora na terenie realizacji zamówienia przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową oraz aktualnie dostępną wiedzą techniczną, sztuką budowlaną i prawem obowiązującym w tym zakresie,
- kontroli zgodności wykonania robót z umową zawartą z Wykonawcą robót,
- sprawdzania jakości wykonywanych robót, zastosowanych materiałów i urządzeń, a w szczególności zapobiegania zastosowania wyrobów wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania, kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu;
- zatwierdzania materiałów, technologii oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową;
- podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) materiałów, prefabrykatów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji zadań w oparciu o przepisy prawa, normy i wymagania sformułowane w umowie z wykonawcą zadań, w dokumentacji projektowej;
- potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
- sprawdzania i zatwierdzania dokumentacji powykonawczej przed odbiorem końcowym;
- uczestnictwa w odbiorze końcowym inwestycji,
- wydawania kierownikowi robót poleceń, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych prac, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania wyrobów i urządzeń technicznych i elektrycznych;
- żądania od kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową,
- bieżącej kontroli ilości, terminowości i poprawności wykonywanych robót, podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji;
- bieżącego sprawdzania zgodności zamontowanych urządzeń z wymaganiami Zamawiającego, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości – wzywania Wykonawcy do usunięcia wad;
- żądania od Wykonawcy robót deklaracji właściwości użytkowych, atestów, certyfikatów i innych dokumentów dotyczących wbudowanych materiałów i urządzeń i sprawdzanie zgodności z wymaganiami Zamawiającego;
- potwierdzenia dokonania rozruchu i odbioru po rozruchu,
- potwierdzenia wykonania prób, pomiarów, sprawdzeń;
- weryfikacji wyników pomiarów i raportów z badań oraz w razie potrzeby dokonywania pomiarów i sprawdzeń elektrycznych;
- po rozpoczęciu robót, prowadzenia nadzoru z taką częstotliwością oraz w takich godzinach, aby była zapewniona skuteczność nadzoru, jednak nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu oraz na każde żądanie Zamawiającego,w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna, najpóźniej w następnym dniu od powiadomienia;
- informowania nabieżąco Zamawiającego o przebiegu prac, o napotkanych problemach i podjętych działaniach zaradczych mających na celu ich przezwyciężenie (wczesne ostrzeganie, zwłaszcza w sprawach mogących wpłynąć na termin zakończenia robót);
- udziału w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w sprawach dotyczących realizacji zadania,
- uczestnictwa w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji, bez dodatkowego wynagrodzenia.
II. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy:
- skierują do realizacji zamówienia osobę zdolną do wykonania zamówienia, tj. osobę
do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do nadzorowania/kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (lub osobę posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobę, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych); - posiadają doświadczeniepolegające na wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej usługi polegającej na kierowaniu robotami lub sprawowaniu nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej przy realizacji inwestycji polegającej na montażu/wymianie oświetlenia ulicznego na LED.
- Wykonawca udowodni spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez złożenie oświadczeń i wykazów zgodnie z treścią wskazaną w formularzu ofertowym oraz załączenie kopii uprawnień, referencji lub innych dokumentówpotwierdzających należyte wykonanie wykazanych usług.
III. WARUNKI WYKLUCZENIA
- Z postępowania o udzielnie zamówienia wyklucza się:
- wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu,
- wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. z 2017 r. poz. 1508 oraz z 2018 r. poz. 149, 398, 1544 i 1629) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 2344 i 2491 oraz z 2018 r. poz. 398, 685, 1544 i 1629)
1.2. wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
- o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. z 2018 r. poz. 1600) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2018 r. poz. 1263 i 1669),
- o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny,
- skarbowe,
- o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. 769);
1.3. wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1.2;
1.4. podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionym do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem
i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy, a Wykonawcą polegające
w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli, - pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnionej wątpliwości co do bezstronności tych osób.
Wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia przez złożenia oświadczenia, zgodnie z treścią określoną w formularzu ofertowym.
IV. KRYTERIA OCENY OFERTY
1. Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami:
- cena – 100 %
- W kryterium „cena” oferty będą ocenianie zgodnie z formułą:
punkty oferty w kryterium "cena" = |
najniższa cena brutto spośród badanych ofert |
x 100 |
cena brutto badanej oferty |
- Przy wyborze najkorzystniejszych ofert Zamawiający wybierze tę ofertę, która uzyska najwyższą liczbę punktów. Jeżeli dwie lub więcej ofert uzyska tę samą liczbę punktów, Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenie oferty dodatkowej z zastrzeżeniem, że cena oferty dodatkowej nie może być wyższa niż cena oferty podstawowej.
- Cena ma być wyrażona w polskich złotych. Cena za wykonanie danej części zamówienia
jest ceną ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do całkowitego i efektywnego wykonania zamówienia, w tym koszty dojazdów oraz koszty materiałów potrzebnych do realizacji zamówienia oraz podatek VAT. - Jeżeli na daną część nie zostanie złożona żadna oferta, Zamawiający dla pozostałej części wybierze ofertę najkorzystniejszą lub ponowi zapytanie na wszystkie części.
- Cena za pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego jest stała i nie ulega zmianie w trakcie realizacji umowy, również w przypadku wydłużenia terminu wykonania zamówienia spowodowanego wydłużeniem terminu wykonania robót, które będą przedmiotem pełnienia nadzoru.
V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Od dnia podpisania umowy do czasu ostatecznego odbioru końcowego zadania (po upływie okresu gwarancji).
- Przewidywany termin realizacji inwestycji objętej nadzorem: 30.05.2019 r.
Okres gwarancji na wykonanie robót – zgodnie z ofertą Wykonawcy robót (nie mniej niż 5 lat) od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót.
VI. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERT
- Oferty, podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy należy dostarczyć w wersji papierowej do Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie przy ul. Warszawskiej 32, 19-206 Rajgród w Sekretariacie Urzędu, pokój nr 11 na I piętrze budynku.
- Oferty należy składać do dnia 25.03.2019 r.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
VII. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY
- Oferty należy złożyć wg wzoru formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
- Należy podać cenę ryczałtową za wykonanie zamówienia. Cenę należy podać na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do zapytania ofertowego.
- W treści oferty należy zawrzeć oświadczenia i wykazy, o których mowa w niniejszym zapytaniu, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
- Do oferty należy załączyć kopie uprawnień wykazanych osób oraz kopie referencji lub innych dokumentów potwierdzających należyte wykonanie wykazanych usług.
- Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli
w imieniu wykonawcy. - Zamawiający odrzuca ofertę:
- której treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,
- zawierającą rażąco niską cenę,
- złożoną przez Wykonawcę wykluczonego z postępowania.
Okres związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
VIII. WARUNKI ISTOTNYCH ZMIAN UMOWY
- Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Nie jest zmianą umowy wymagającej formy pisemnej:
- wyznaczenie innych osób do kontaktu w sprawach realizacji umowy niż wskazane w umowie,
- utrata mocy lub zmiany aktów prawnych przywołanych w umowie. W każdym takim przypadku Wykonawca ma obowiązek stosowania się do obowiązujących aktów prawa.
- Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli Wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania zrealizowanej części umowy.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy
w przypadkach rażącego nienależytego wykonywania umowy, w szczególności mogącego wpłynąć na jakość wykonania robót objętych nadzorem inwestorskim. - W przypadku odstąpienia od umowy skutki odstąpienia nastąpią na przyszłość - od dnia skutecznego złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy i nie dotyczą takich postanowień umownych jak prawo żądania odszkodowania za nienależyte wykonanie umowy.
- W uzasadnionych przypadkach Wykonawca ma prawo skierować do wykonania zamówienia inną osobę, niż wskazana w ofercie pod warunkiem, że osoba ta spełnia wymagania Zamawiającego określone w niniejszym zapytaniu.
IX. INFORMACJE DODATKOWE
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania.
- Wszelkie zapytania należy kierować na adres Zamawiającego: ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, pocztą elektroniczną e-mail: anna.drapczuk@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl, bądź faksem 86 272 19 41.
- O terminie zawarcia umowy Wykonawca z najkorzystniejszą ofertą zostanie poinformowany telefonicznie lub mailowo.
X. ZAŁĄCZNIKI DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO
- Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
- Załącznik nr 2 – dokumentacja projektowa modernizacji oświetlenia ulicznego w gminie Rajgród
Z up. Burmistrza
/-/ Anna Drapczuk
Kierownik Referatu inwestycji i Rozwoju
Rajgród, dnia 3 kwietnia 2019 r.
IF.7011.8.2017
INFORMACJA O WYBORZE OFERTY
Gmina Rajgród ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród informuje, że została wybrana najkorzystniejsza oferta złożona w odpowiedzi na zapytanie ofertowe dotyczące pełnienia nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja oświetlenia ulicznego w gminie Rajgród”
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020,
Oś Priorytetowa V Gospodarka niskoemisyjna Działanie 5.4 Strategie niskoemisyjne.
W odpowiedzi na zapytanie ofertowe z dnia 15.03.2019 r. do Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie wpłynęła jedna oferta złożona przez:
Zakład Elektryczny Szczepan Cherubin, ul. Łąkowa 66, 16-400 Suwałki
za cenę: 10 000,00 złotych brutto.
Oferta ww. Wykonawcy jest zgodna z wymaganiami Zamawiającego, a ww. Wykonawca nie podlega wykluczeniu.
Oferta Zakładu Elektrycznego Szczepan Cherubin, ul. Łąkowa 66, 16-400 Suwałki otrzymała 100 pkt i została wybrana jako najkorzystniejsza.
W związku z powyższym w najbliższym czasie z ww. Wykonawcą zostanie podpisana umowa.
Rajgród, dnia 03.04.2019 r.
Z up. Burmistrza
/-/ Anna Drapczuk
Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju
Metryka strony