ZPI.271.12.2020 Wyjaśnienie i zmiana treści SIWZ
Rajgród, 28 grudnia 2020 r.
ZPI.271.12.2020
-wszyscy Wykonawcy-
-strona internetowa Zamawiającego-
Wyjaśnienie i zmiana treści SIWZ
do przetargu nieograniczonego na realizację zadania:
„Ochrona krajobrazu oraz zasobów przyrodniczych przez zagospodarowanie nadbrzeża
Jeziora Rajgrodzkiego w Rajgrodzie oraz terenów przyległych”
- Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843), Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania z dnia 12.2020 r.:
Pytanie nr 1.
Czy zamawiający dysponuje takimi załącznikami jak te wymienione w rozdziale 1.4 opracowania PFU, jeśli tak proszę o udostępnienie dokumentacji.
Odpowiedź:
Dokumenty wskazane pkt. 1.4, niezbędne do zaprojektowania robót budowlanych, poza załącznikami graficznymi (pkt. a), które Zamawiający udostępnił na stronie prowadzonego postępowania, Wykonawca pozyskuje swoim staraniem i na swój koszt. Warunkiem uzyskania oświadczenia wskazanego w pkt. e) dotyczącego działki
o nr ew. 1/1, jest uzyskanie przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego, pozwolenia wodnoprawnego. Pozostałe grunty, na których będzie realizowana inwestycja, stanowią własność gminy.
Pytanie nr 2
Czy zamawiający dysponuje opinią geotechniczną, jeśli tak proszę o udostępnienie dokumentacji.
Odpowiedź:
Nie wykonano opinii geotechnicznej z uwagi na to, że zakres całego zamierzenia jest zbyt duży i występują różne grunty. Wykonawca powinien wykonać sondażowe badania dla miejsc wskazanych pod konstrukcje.
Pytanie nr 3
Czy zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji obiektów (m.in. wieżę widokową)
w przypadku np. złych warunków gruntowych i braku możliwości posadowienia jej na głębokości max. 40 cm?
Odpowiedź:
W przypadku złych warunków gruntowych uniemożliwiających posadowienie obiektów na odpowiedniej głębokości, w pierwszej kolejności należy przewidzieć zamienne rozwiązania fundamentowe np: fundamenty pośrednie pale lub mikropale. W przypadku braku możliwości zastosowania powyższych rozwiązań, Zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji tych obiektów.
Pytanie nr 4
Prosimy o uszczegółowienie jaki zakres z PFU wyłączony jest zgodnie z SIWZ (str. 4)
z realizacji. Prosimy o wskazanie przedziału stron.
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami SIWZ zakres przedmiotu zamówienia nie obejmuje prac związanych
z zaprojektowaniem i wybudowaniem amfiteatru i centrum aktywności przyrodniczej, wskazanych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (str. nr 18 /pkt 3/ i str. nr 19 oraz str. od nr 50 do nr 95 (pierwszy akapit)
Pytania do Przedmiaru:
Pytanie nr 5
Zgodnie z załącznikiem graficznym: Plansze K 11A i K 11B do wykonania zaprezentowano dwie alternatywne wieże. Prosimy o informacje, którą z nich przedstawiono w pozycja przedmiarowych. (Przedmiar Etap II poz. 2.2.1)
Odpowiedź:
Wieża jest przedmiotem uzgodnienia z Urzędem Konserwatora Zabytków. Dopiero uzgodnienie wskaże wybrany obiekt.
Pytanie nr 6
Prosimy o potwierdzenie iż pozycja 26 d.1.2.1.1.3 przedmiarów ETAP I "wielopoziomowy punkt widokowy" to wieża zaprezentowana w załączniku graficznym na planszy K11 nazwana Punktem widokowym "Światło Rajgrodu".
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, iż pozycja 26 d.1.2.1.1.3 przedmiarów ETAP I "wielopoziomowy punkt widokowy", to wieża zaprezentowana w załączniku graficznym na planszy K11 nazwana Punktem widokowym "Światło Rajgrodu".
Pytanie nr 7
Prosimy o potwierdzenie, że nie należy wyceniać tej pozycji: „ETAP III poz 3.1 Centrum edukacji przyrodniczej z zagospodarowaniem”.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że nie należy wyceniać pozycji nr 3.1 Centrum edukacji przyrodniczej z zagospodarowaniem”, wskazanej w Załączniku nr 9 do SIWZ – przedmiar.
Pytanie nr 8
Dział 3.9 - wskazane pozycje odnoszą się tylko do przygotowania stanowisk rabat kwiatowych a nie samych roślin, których ilości nigdzie nie ma w dokumentacji przetargowej. Prosimy o podanie ilości bylin, pnączy, krzewów oraz dodanie działu dotyczącego przygotowania rabat pod krzewy (brak w przedmiarach).
Odpowiedź:
PFU nie stanowi dokumentacji projektowej, ale koncepcyjną. Dokumentacja budowlana
i wykonawcza wskaże konkretne ilości i gatunki.
Pytanie nr 9
Brak pozycji dotyczących pielęgnacji roślin - prosimy o potwierdzenie, że nie jest to objęte zamówieniem, a jeśli jest to prosimy o podanie okresu pielęgnacji. Pytania do projektu wykonawczego – zał. 8 PFU, rozdział 7:
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, że pielęgnacja roślin nie wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia.
Pytania do projektu wykonawczego – zał. 8 PFU, rozdział 7
Pytanie nr 10
Brak jest wskazanych gatunków drzew, które należy zaprojektować, prosimy
o uszczegółowienie informacji.
Odpowiedź:
PFU nie stanowi dokumentacji projektowej, ale koncepcyjną. Dokumentacja budowlana
i wykonawcza wskaże konkretne ilości i gatunki.
Pytanie nr 11
Brak podanych gatunków krzewów, minimalnych parametrów (wielkość pojemnika) oraz projektowanych ilości. Prosimy o uszczegółowienie informacji.
Odpowiedź:
PFU nie stanowi dokumentacji projektowej, ale koncepcyjną. Dokumentacja budowlana
i wykonawcza wskaże konkretne ilości i gatunki.
Pytanie nr 12
Prosimy o podanie wielkości pojemnika dla pnączy.
Odpowiedź:
PFU nie stanowi dokumentacji projektowej, ale koncepcyjną. Dokumentacja budowlana
i wykonawcza wskaże konkretne ilości i gatunki.
Pytanie nr 13
Prosimy o wyjaśnienie co Zmawiający ma na myśli opisując dział „rośliny okrywowe” - brak odniesienia do pozycji przedmiarowych - czy są to rośliny na rabaty kwiatowe?
Odpowiedź:
PFU jest propozycją, nie projektem.
- Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie, stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
- Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert, w związku z tym zmianie ulegają zapisy SIWZ dot. terminów, określone w rozdziale 7 i 8 SIWZ,
a mianowicie:
w Rozdziale 7 w pkt 7.16 SIWZ przed zmianą jest:
Nie otwierać przed dniem 11.01.2021 r. do godz. 09:15
w Rozdziale 7 w pkt 7.16 SIWZ po zmianie jest: |
Nie otwierać przed dniem 13.01.2021 r. do godz. 09:15
w Rozdziale 8 w pkt 8.1 SIWZ przed zmianą jest:
Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 7.15 należy złożyć
w terminie do dnia 11.01.2021 r. do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego tj.:
Urząd Miejski w Rajgrodzie
Warszawska 32
19-206 Rajgród
w Sekretariacie Urzędu.
Urząd pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00.
w Rozdziale 8 w pkt 8.1 SIWZ po zmianie jest:
Ofertę wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 9.15 należy złożyć
w terminie do dnia 13.01.2021 r. do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego tj.:
Urząd Miejski w Rajgrodzie
Warszawska 32
19-206 Rajgród
w Sekretariacie Urzędu.
Urząd pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00.
w Rozdziale 8 w pkt 8.3 SIWZ przed zmianą jest:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 11.01.2021 r. o godz. 09:15 w siedzibie:
Urząd Miejski w Rajgrodzie
Warszawska 32
19-206 Rajgród
sala konferencyjna.
Z uwagi na sytuację zagrożenia epidemiologicznego w przypadku, gdy Urząd będzie niedostępny dla osób niezatrudnionych w dniu wyznaczonym na otwarcie ofert, Zamawiający przewiduje transmisję online z sesji otwarcia ofert, która udostępniona będzie na stronie BIP Zamawiającego pod adresem:
http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl/dcd87a03a4ff207/2020/zamwienia_publiczne_2020/
w Rozdziale 8 w pkt 8.3 SIWZ po zmianie jest:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 13.01.2020 r. o godz. 09:15 w siedzibie:
Urząd Miejski w Rajgrodzie
Warszawska 32
19-206 Rajgród
sala konferencyjna.
Z uwagi na sytuację zagrożenia epidemiologicznego w przypadku, gdy Urząd będzie niedostępny dla osób niezatrudnionych w dniu wyznaczonym na otwarcie ofert, Zamawiający przewiduje transmisję online z sesji otwarcia ofert, która udostępniona będzie na stronie BIP Zamawiającego pod adresem:
http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl/dcd87a03a4ff207/2020/zamwienia_publiczne_2020/
Z up. Burmistrza
/-/Anna Drapczuk
Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju
Metryka strony