IU.I.271.3.2018 Przebudowa dróg gminnych w Rajgrodzie - Wyjaśnienie treści SIWZ i zmiana treści SIWZ

Gmina Rajgród

ul. Warszawska 32

19-206 Rajgród

IU.I.271.3.2018

WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579, z późn. zm.) Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania Wykonawców dotyczące postępowania pn.: „Przebudowa dróg gminnych w Rajgrodzie”, postępowanie znak IU.I.271.3.2018.

Pytanie 1. Brak jest informacji o pozycji 7 przedmiaru robót „Mur oporowy”. Jakie ma wymiary? Gdzie jest zlokalizowany? Proszę o zamieszczenie szczegółów konstrukcyjnych.

Odpowiedź: Mur oporowy został zaznaczony na projekcie zagospodarowania terenu (rys. nr 1) grubą, ciągłą linią koloru czerwonego na krawędzi miejsc postojowych przy działce nr 1704. Przekrój przez mur oporowy został pokazany na rys. nr 3. Ukształtowanie terenu w miejscu wykonania muru oporowego zostało przedstawione na rys. nr 5.1. Mur oporowy należy wykonać z elementów prefabrykowanych zgodnie
z wytycznymi producenta.

Pytanie 2. Proszę o zamieszczenie szczegółów konstrukcyjnych przepustów fi60 i fi80.

Odpowiedź: Szczegół przepustu - rys. nr 14 (Branża Sanitarna) - sposób wykonania taki sam dla rury fi60
i fi 80 (należy jedynie zastosować odpowiednią rurę i odpowiedni otwór w ściance czołowej - dostosowany do średnicy rury).

Pytanie 3. Przedmiar w wielu pozycjach jest tylko ilościowy, a nie obmiarowy. Proszę o podanie obmiaru korytowania, podbudów, nawierzchni, warstwy odcinającej, stabilizacji, powierzchni chodnika, plantowania, humusowania itp.

Odpowiedź: Powierzchnie zostały policzone metodą numeryczną.

Pytanie 4. Proszę o określenie odległości transportu gruntów, pochodzących z wykopu, do miejsca składowania.

Odpowiedź: Grunty pochodzące z wykopów składowane będą w granicach administracyjnych miasta Rajgród.

Pytanie 5: W SST nie znaleziono stabilizacji podłoża cementem odnoszącej się do pozycji nr 32, 33 (etap I)
i nr 22, 23 (etap II). Prosimy o uzupełnienie SST.

Odpowiedź: Do niniejszych wyjaśnień Zamawiający załącza brakującą SST.

Pytanie 6: Prosimy o uściślenie terminu wykonania zamówienia w SIWZ zamówię należy wykonać do dnia 28.09.2018 r. a według umowy termin wykonania zamówienia do dnia 30.09.2018r.

Odpowiedź: Zamówienie należy wykonać do dnia 28.09.2018 r.

Pytanie 7: W załączonej dokumentacji przetargowej występują dwa terminy zakończenia tj. 28.09.2018 (SIWZ) i 30.09.2018 (umowa). Zwracamy się o ujednolicenie terminu.

Odpowiedź: Zamówienie należy wykonać do dnia 28.09.2018 r.

Pytanie 8: W druku oferty Zamawiający wymaga podania wartości z podziałem na:

Odcinek

Cena netto

Podatek VAT

Cena brutto

Odcinek A

 

 

 

Odcinek B

 

 

 

Odcinek C

 

 

 

RAZEM:

 

 

 

W załączonych przedmiarach nie ma takiego podziału.

Zwracam się o rozdzielenie załączonych przedmiarów na poszczególne odcinki w celu poprawnego wypełnienia tabeli w druku oferty oraz harmonogramu lub połączenie odcinka A i B (ETAP I).

Odpowiedź: Nie rozdzielono załączonych przedmiarów na poszczególne odcinki. Zamawiający nie wymaga podziału ETAPU I na odcinki A i B. W związku z tym Zamawiający wprowadził zmianę w Załączniku nr 1 do SIWZ Formularz ofertowy oraz w załączniku nr 5 do SIWZ Wzór umowy, polegającą na połączeniu odcinków A i B w całość (ETAP I).

Pytanie 9: Czy istnieje możliwość zamiany nawierzchni z płyt betonowych 40 x 40 x 6,5 cm kolor żółty
z wypustkami na płyty betonowe 35 x 35x 5 cm (kolor żółty z wypustkami)? Prośba wynika z trudnej dostępności materiału.

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zastosowanie mniejszych płyty lecz w dwóch rzędach.

Pytanie 10: Brak projektu ściany czołowej przepustu. Czy istnieje możliwość udostępnienia projektu bądź podania szczegółowych wytycznych dotyczących prefabrykowanej ściany czołowej (wymiary, materiał itp.).

Odpowiedź: Wymiary ścianki betonowej prefabrykowanej zbrojonej z ścianą w miejscu wejścia na posesję (najniższy punkt, wysokość użytkowa - 78cm):

H rzeczywista=min 150m,

Szerokość stopy min 85cm,

grubość ścianki min 12cm

ściana licowa wewnętrzna

Wysokość elementów prefabrykowanych można zmniejszać w miejscach bardziej oddalonych od środka miejsc postojowych (wysokość użytkowa ścianki będzie się zmniejszać).

Pytanie 11: Proszę o podanie wytycznych do zaprojektowanego prefabrykowanego muru oporowego. Brak wymiarów na rysunku Przekroje normalne.

Odpowiedź: Wymiary ścianki betonowej prefabrykowanej zbrojonej z ścianą w miejscu wejścia na posesję (najniższy punkt, wysokość użytkowa - 78cm):

H rzeczywista=min 150m,

Szerokość stopy min 85cm,

grubość ścianki min 12cm

ściana licowa wewnętrzna

Wysokość elementów prefabrykowanych można zmniejszać w miejscach bardziej oddalonych od środka miejsc postojowych (wysokość użytkowa ścianki będzie się zmniejszać).

Pytanie 12: W SST brak informacji dotyczącej stabilizacji podłoża cementem o Rm = 2,5 MPa i Rm= 5,0 MPa. Proszę o sprecyzowanie technologii wykonania.

Odpowiedź: Należy zastosować kruszywo 0/31,5 stabilizowane cementem o Rm=2,5MPa. Do niniejszych wyjaśnień Zamawiający załącza brakującą SST.

Pytanie 13: W specyfikacji technicznej D 05.03.05a Nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa ścieralna w punkcie 6.2.1 nakazuje się aby badanie typu zawierało informacje o mieszance zgodnie z tablicą 19.

Wykonanie dodatkowo wymienionych badań w tablicy 19 dla kategorii KR 1 jest nieuzasadnione pod względem technicznym ponieważ żadne wymagania techniczne nie określają parametrów dla kategorii ruchu KR 1 takich jak 

  • Odporność na deformacje trwałe (powiązana funkcjonalnie), dotyczy betonu asfaltowego zaprojektowanego do maksymalnego obciążenia osi poniżej 130 kN – wykonuje się dla kategorii ruchu KR 3-7 (brak wymagań w WT-2 2014 dla KR 1)
  • Sztywność (funkcjonalna) – nawierzchnie o wysokim module sztywności tzw. AC WMS drogi ekspresowe i autostradowe (brak wymagań w WT-2 2014 dla KR 1)
  • Zmęczenie (funkcjonalna) do nawierzchni zaprojektowanych wg kryterium opartym na czteropunktowym zginaniu – nawierzchnie o wysokim module sztywności tzw. AC WMS drogi ekspresowe i autostradowe (brak wymagań w WT-2 2014 dla KR 1)
  • Odporność na paliwo (powiązana funkcjonalnie) – wykonuje się dla nawierzchni lotniskowych (brak wymagań w WT-2 2014 dla wszystkich kategorii ruchu)
  • Odporność na środki odladzające (powiązana funkcjonalnie) - wykonuje się dla nawierzchni lotniskowych (brak wymagań w WT-2 2014 dla wszystkich kategorii ruchu)

W związku z powyższym Zwracamy się do Zamawiającego o potwierdzenie że Badanie Typu dla kategorii ruchu która jest przyjęta w projekcie ma zawierać informacje zgodne z wymaganiami WT-2 2014 dla kategorii ruchu KR 1.

Odpowiedź: Zamawiając potwierdza, że Badanie Typu dla kategorii ruchu która jest przyjęta w projekcie ma zawierać informacje zgodne z wymaganiami WT-2 2014 dla kategorii ruchu KR 1.

Pytanie 14: W specyfikacji technicznej D 05.03.05b Nawierzchnia z betonu asfaltowego warstwa wiążąca w punkcie 6.2.2 nakazuje się aby badanie typu zawierało informacje o mieszance zgodnie z tablicą 22.

Wykonanie dodatkowo wymienionych badań w tablicy 22 dla kategorii KR 1 jest nieuzasadnione pod względem technicznym ponieważ żadne wymagania techniczne nie określają parametrów dla kategorii ruchu KR 1 takich jak 

  • Odporność na deformacje trwałe (powiązana funkcjonalnie), dotyczy betonu asfaltowego zaprojektowanego do maksymalnego obciążenia osi poniżej 130 kN – wykonuje się dla kategorii ruchu KR 3-7 (brak wymagań w WT-2 2014 dla KR 1)
  • Sztywność (funkcjonalna) – nawierzchnie o wysokim module sztywności tzw. AC WMS drogi ekspresowe i autostradowe (brak wymagań w WT-2 2014 dla KR 1)
  • Zmęczenie (funkcjonalna) do nawierzchni zaprojektowanych wg kryterium opartym na czteropunktowym zginaniu – nawierzchnie o wysokim module sztywności tzw. AC WMS drogi ekspresowe i autostradowe (brak wymagań w WT-2 2014 dla KR 1)
  • Odporność na paliwo (powiązana funkcjonalnie) – wykonuje się dla nawierzchni lotniskowych (brak wymagań w WT-2 2014 dla wszystkich kategorii ruchu)
  • Odporność na środki odladzające (powiązana funkcjonalnie) - wykonuje się dla nawierzchni lotniskowych (brak wymagań w WT-2 2014 dla wszystkich kategorii ruchu)

W związku z powyższym Zwracamy się do Zamawiającego o potwierdzenie że Badanie Typu dla kategorii ruchu która jest przyjęta w projekcie ma zawierać informacje zgodne z wymaganiami WT-2 2014 dla kategorii ruchu KR 1.

Odpowiedź: Zamawiając potwierdza, że Badanie Typu dla kategorii ruchu która jest przyjęta w projekcie ma zawierać informacje zgodne z wymaganiami WT-2 2014 dla kategorii ruchu KR 1.

Pytanie 15: Zgodnie z punktem 2.3.2 SST D 04.04.02 Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie należy zastosować kruszywa grube w mieszance o kategorii przekruszenia C 90/3.
W związku z lokalizacją miasta Rajgród (województwo Podlaskie bogate w kruszywa polodowcowe) nie uzasadnione ekonomicznie (koszt zakupu i transportu podwyższy koszt inwestycji) jest stosowanie kruszyw z południa Polski.

W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego o dopuszczenie mieszanek z kategorią przekruszenia kruszyw grubych C 50/30 która jest stosowana na podlaskich drogach krajowych i spełnia wszystkie wymagania stawiane przez GDDKiA oddział Białystok.

Odpowiedź: Zamawiając dopuszcza mieszanki z kategorią przekruszenia kruszyw grubych C 50/30 która jest stosowana na podlaskich drogach krajowych i spełnia wszystkie wymagania stawiane przez GDDKiA oddział Białystok.

Pytanie 16: Specyfikacja techniczna D 05.03.23 Nawierzchnia z kostki betonowej brukowej powołuje się w treści na wymagania nieaktualnych norm badawczych. Wszyscy producenci betonowej kostki brukowej produkują i deklarują zgodność zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych na normę PN-EN 1338.

Zwracamy się o potwierdzenie że na powyższym kontrakcie Zamawiający dopuści zastosowanie wyrobu budowlanego oznakowanego znakiem CE i spełniającego aktualne wymagania normy PN-EN 1338 - Betonowe kostki brukowe - Wymagania i metody badań.

Odpowiedź: Zamawiając potwierdza, że na powyższym kontrakcie Zamawiający dopuści zastosowanie wyrobu budowlanego oznakowanego znakiem CE i spełniającego aktualne wymagania normy PN-EN 1338 - Betonowe kostki brukowe - Wymagania i metody badań.

Pytanie 17: Specyfikacja techniczna D 08.01.01 Krawężniki betonowe powołuje się w treści na wymagania nieaktualnych norm badawczych. Wszyscy producenci krawężników betonowych produkują
i deklarują zgodność zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych na normę PN-EN 1340.

Zwracamy się o potwierdzenie że na powyższym kontrakcie Zamawiający dopuści zastosowanie wyrobu budowlanego oznakowanego znakiem CE i spełniającego aktualne wymagania normy PN-EN 1340 - Krawężniki betonowe - Wymagania i metody badań.

Odpowiedź: Zamawiając potwierdza, że na powyższym kontrakcie Zamawiający dopuści zastosowanie wyrobu budowlanego oznakowanego znakiem CE i spełniającego aktualne wymagania normy PN-EN 1340 - Krawężniki betonowe - Wymagania i metody badań.

Pytanie 18: Specyfikacja techniczna D 08.02.01 Chodniki z płyt betonowych chodnikowych powołuje się w treści na wymagania nieaktualnych norm badawczych. Wszyscy producenci chodnikowych płyt betonowych produkują i deklarują zgodność zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych na normę PN-EN 1339.

Zwracamy się o potwierdzenie że na powyższym kontrakcie Zamawiający dopuści zastosowanie wyrobu budowlanego oznakowanego znakiem CE i spełniającego aktualne wymagania normy PN-EN 1339 - Betonowe płyty brukowe - Wymagania i metody badań.

Odpowiedź: Zamawiając potwierdza, że na powyższym kontrakcie Zamawiający dopuści zastosowanie wyrobu budowlanego oznakowanego znakiem CE i spełniającego aktualne wymagania normy PN-EN 1339 - Betonowe płyty brukowe - Wymagania i metody badań.

Pytanie 19: Specyfikacja techniczna D 08.03.01 Betonowe obrzeża chodnikowe powołuje się w treści na wymagania nieaktualnych norm badawczych. Wszyscy producenci obrzeży betonowych produkują
i deklarują zgodność zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych na normę PN-EN 1340.

Zwracamy się o potwierdzenie że na powyższym kontrakcie Zamawiający dopuści zastosowanie wyrobu budowlanego oznakowanego znakiem CE i spełniającego aktualne wymagania normy PN-EN 1340 - Krawężniki betonowe - Wymagania i metody badań.

Odpowiedź: Zamawiając potwierdza, że na powyższym kontrakcie Zamawiający dopuści zastosowanie wyrobu budowlanego oznakowanego znakiem CE i spełniającego aktualne wymagania normy PN-EN 1340 - Krawężniki betonowe - Wymagania i metody badań.

 

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ

Na podstawie art. 38 ust. 4 ww. ustawy Zamawiający zmienia treść SIWZ poprzez dodanie powyższych wyjaśnień jako załącznik nr 12 do SIWZ oraz brakującej szczegółowej specyfikacji technicznej jako załącznik nr 13.

W związku z odstąpieniem od wymogu podziału ETAPU I na odcinki A i B oraz ujednoliceniem terminu wykonania zamówienia, Zamawiający zmienia następujące załączniki do SIWZ:

  1. Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz Ofertowy
  2. Załącznik nr 5 do SIWZ - Wzór Umowy.

 

Rajgród, 13 lutego 2018 r.

Z up. Burmistrza

Anna Drapczuk

Kierownik Referatu

Inwestycji i Rozwoju

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Rajgrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Drapczuk

Data wytworzenia: 2018-02-13

Wprowadzający: Anna Drapczuk

Data modyfikacji: 2018-02-13

Opublikował: Anna Drapczuk

Data publikacji: 2018-02-13