IU.I.271.15.2018 - Budowa wodociągu rozdzielczego w Rajgrodzie -Podchoinki
IU.I.271.15.2018
OGŁOSZENIE O PRZETARGU
Organizator przetargu (Zamawiający) - Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród ogłasza przetarg na wykonanie inwestycji pn. „Budowa wodociągu rozdzielczego w Rajgrodzie – Podchoinki”.
Postępowanie prowadzone jest na podstawie art. 43a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 627) oraz przepisów rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia z dnia 14 lutego 2018 r. w sprawie wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji oraz warunków dokonywania zmniejszeń kwot pomocy oraz pomocy technicznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 396). Zgodnie z art. 132 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), niniejsze zamówienie należy do zamówień sektorowych.
1. Opis przedmiotu zamówienia
Wspólny Słownik Zamówień CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zadania pn. „Budowa wodociągu rozdzielczego w Rajgrodzie – Podchoinki”.
Szczegółowo zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 4 do Warunków przetargu – wzór umowy oraz załączniki nr 7-9.
2. Warunki udziału w postępowaniu i warunki odrzucenia oferty
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:
a) dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
- Wykonawca dysponuje i skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego osobę do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub osobą posiadającą odpowiadające ww. uprawnieniom ważne uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych) i posiadającą co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik budowy/robót w tej branży.
- Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia może polegać na zasobach kadrowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
- Wykonawca, który polega na zasobach kadrowych innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności załączając do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie nie jest wymagane w przypadku dysponowania bezpośredniego.
b) dotyczące posiadania doświadczenia niezbędnego do realizacji zamówienia:
- Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej dwóch robót polegających na budowie/przebudowie/rozbudowie wodociągu o długości co najmniej 500 m każda robota.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Zamawiający wyklucza z postępowania:
- wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
- Wykonawcę, jeżeli występują powiązania osobowe lub kapitałowe między Wykonawcą a Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy a wykonawcą, polegające na:
a) uczestniczeniu jako wspólnik w spółce cywilnej lub osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji spółki kapitałowej,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta lub pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,
e) pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób.
Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:
a) jej treść nie odpowiada treści warunków przetargu, lub
b) została złożona przez wykonawcę:
- niespełniającego warunków udziału w niniejszym postępowaniu, lub
- powiązanego osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami, upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy, lub
c) została złożona po terminie składania ofert.
Oferta dodatkowa podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:
a) zawiera cenę lub koszt wyższe niż w złożonej ofercie lub
b) została złożona po terminie składania ofert dodatkowych określonym przez Zamawiającego w wezwaniu do złożenia tych ofert.
Oferta nie podlega odrzuceniu, mimo że została złożona przez Wykonawcę powiązanego osobowo lub kapitałowo z osobami, upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wybory Wykonawcy, jeżeli osoby te nie będą brały udziału w dalszym postępowaniu w sprawie wyboru wykonawcy.
3. Kryteria oceny ofert
- Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie kryterium „cena” - 95%, kryterium „termin gwarancji” - 5%.
- W kryterium „cena” oferty będą ocenianie zgodnie z formułą:
punkty oferty w kryterium "cena"= |
najniższa cena brutto spośród badanych ofert |
x 100 x 95% |
cena brutto badanej oferty |
3. W kryterium „termin gwarancji” oferty będą oceniane w zależności od oferowanego terminu gwarancji, przy czym minimalny wymagany przez Zamawiającego termin gwarancji to 5 lat, wg następujących zasad:
a) jeżeli wykonawca zaoferuje termin gwarancji 5 lat – otrzyma 0 x 5% = 0 pkt
b) jeżeli wykonawca zaoferuje termin gwarancji 6 lat – otrzyma 50 x 5% = 2,5 pkt
c) jeżeli wykonawca zaoferuje termin gwarancji 7 lat i więcej – otrzyma 100 x 5% = 5 pkt.
Jeżeli wykonawca w ofercie poda termin gwarancji w innych jednostkach niż lata (np. 66 miesięcy) lub jako niepełne lata (np. 5,5 roku), do obliczenia punktów termin gwarancji zostanie przeliczony na lata i zaokrąglony do pełnych lat w dół (np. za termin gwarancji 66 miesięcy wykonawca otrzyma 0 pkt.).
W umowie zostanie wpisany termin gwarancji zgodnie z ofertą Wykonawcy.
Ostateczna ilość punktów przyznanych ofercie będzie sumą punktów oferty we wszystkich kryteriach. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta oferta ważna, która uzyska największą łączną liczbę punktów. Punkty są liczone z dokładnością do 2 miejsc po przecinku.
4. Miejsce i termin składania ofert
Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, w Sekretariacie Urzędu do dnia 07.09.2018 r. do godz. 09.00.
Urząd pracuje w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00.
5. Termin wykonania zamówienia
Zamówienie należy wykonać do dnia 30.11.2018 r. Za termin wykonania zadania uważa się datę podpisania protokołu odbioru końcowego.
6. Inne informacje
Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy. Warunki zmian określono w załączniku do Warunków przetargu – wzór umowy.
Szczegółowy dotyczące zamówienia i procedury przetargowej określono w Warunkach przetargu i załącznikach, stanowiących załącznik do niniejszego ogłoszenia.
Rajgród, dn. 23.08.2018 r.
Z up. Burmistrza
/-/ Anna Drapczuk
Kierownik Referatu
Inwestycji i Rozwoju
Metryka strony