Instalacja OZE dla budynków mieszkalnych w gminie Rajgród
Polska-Rajgród: Kolektory słoneczne do produkcji ciepła
2018/S 148-339972
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Gmina Rajgród
ul. Warszawska 32
Punkt kontaktowy: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród
Osoba do kontaktów: Anna Drapczuk
19-206 Rajgród
Polska
Tel.: +48 862721956
E-mail: anna.bukowska@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 862721941
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Środowisko
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kupno
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: teren gminy Rajgród, województwo podlaskie
Kod NUTS PL842
09331100
Oferty można składać w odniesieniu do jednej lub więcej części
1.1. dostawę i montaż w oparciu o posiadaną dokumentację projektową 53 zestawów kolektorów słonecznych przeznaczonych do podgrzewania ciepłej wody użytkowej, w tym:
a) 22 zestawy o mocy min. 3,2 kW (dwa kolektory + 200 l zasobnik),
b) 23 zestawy o mocy min. 4,8 kW (trzy kolektory + 300 l zasobnik), w tym jeden zestaw z wykorzystaniem istniejącego zasobnika CWU,
c) 6 zestawów o mocy min. 6,4 kW (cztery kolektory + 400 l zasobnik),
d) 2 zestawy o mocy min. 8 kW (pięć kolektorów + 500 l zasobnik),
1.2. przeszkolenie przedstawicieli właścicieli nieruchomości z zakresu obsługi i eksploatacji zestawów solarnych,
2.2. sporządzenie i dostarczenie dla użytkownika pisemnej instrukcje obsługi i karty przeglądów gwarancyjnych dla każdego zainstalowanego zestawu,
2.3. sporządzenie wykazu zastosowanych urządzeń z kartami gwarancyjnymi i dokumentacją techniczną tych urządzeń wraz z wykazem materiałów użytych do wykonania ww. zamówienia i ich atestami i deklaracjami zgodności;
2.4. wykonywanie przeglądów gwarancyjnych (po 3 przeglądy dla każdego zainstalowanego zestawu) oraz jednokrotnej wymiany płynu solarnego (w każdym zainstalowanym zestawie):
— przegląd po 12 miesiącach,
— przegląd po 36 miesiącach,
— przegląd po 60 miesiącach.
Przedmiot I Części zamówienia szczegółowo opisuje specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami - „Wyciąg z dokumentacji technicznej – Projekt Budowlany Instalacji Kolektorów Słonecznych” – załącznik nr 9 do SIWZ, Przedmiar robót – załącznik nr 10 do SIWZ.
2. Część II obejmuje:
2.1. dostawę i montaż w oparciu o posiadaną dokumentację projektową:
a) 10 zestawów kolektorów słonecznych 3-300 (3 kolektory + 300 l zasobnik) z mikro-instalacją fotowoltaiczną o mocy 0,25 kWp, przeznaczonych do podgrzewania ciepłej wody użytkowej w budynkach mieszkalnych,
b) 2 zestawów kolektorów słonecznych 4-400 (4 kolektory + 400 l zasobnik) z mikro-instalacją fotowoltaiczną o mocy 0,25 kWp, przeznaczonych do podgrzewania ciepłej wody użytkowej w budynkach mieszkalnych,
c) 2 mikro-instalacji fotowoltaicznych o mocy 2,00 kWp,
d) 2 mikro-instalacji fotowoltaicznych o mocy 3,00 kWp,
e) 1 mikro-instalacji fotowoltaicznej o mocy 3,50 kWp,
f) 2 mikro-instalacji fotowoltaicznych o mocy 4,50 kWp,
g) 15 mikro-instalacji fotowoltaicznych o mocy 5,00 kWp.
2.2. przeszkolenie przedstawicieli właścicieli nieruchomości z zakresu obsługi i eksploatacji zestawów solarnych i/lub mikro-instalacji fotowoltaicznych,
2.3. sporządzenie i dostarczenie dla użytkownika pisemnej instrukcje obsługi i karty przeglądów gwarancyjnych dla każdego zainstalowanego zestawu solarnego i/lub mikro-instalacji fotowoltaicznej,
2.4. sporządzenie wykazu zastosowanych urządzeń z kartami gwarancyjnymi i dokumentacją techniczną tych urządzeń wraz z wykazem materiałów użytych do wykonania ww. zamówienia i ich atestami i deklaracjami zgodności;
2.5. wykonywanie przeglądów gwarancyjnych (po 3 przeglądy dla każdego zainstalowanego zestawu solarnego i mikro-instalacji fotowoltaicznej) oraz jednokrotnej wymiany płynu solarnego (dotyczy zestawów solarnych):
— przegląd po 12 miesiącach,
— przegląd po 36 miesiącach,
— przegląd po 60 miesiącach.
Przedmiot II Części zamówienia szczegółowo opisuje specyfikacja istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami: „Projekt budowlano-wykonawczy instalacji fotowoltaicznej wraz z przedmiarem” - załącznik nr 11, „Projekt budowlano-wykonawczy instalacji kolektorów słonecznych z mikro-instalacją fotowoltaiczną wraz z przedmiarem” – załącznik nr 12 do SIWZ,
Informacje o częściach zamówienia
Część nr: 1 Nazwa: Część I09331100
· 22 zestawy o mocy min. 3,2 kW (dwa kolektory + 200 l zasobnik),
· 23 zestawy o mocy min. 4,8 kW (trzy kolektory + 300 l zasobnik), w tym jeden zestaw z wykorzystaniem istniejącego zasobnika CWU,
· 6 zestawów o mocy min. 6,4 kW (cztery kolektory + 400 l zasobnik),
· 2 zestawy o mocy min. 8 kW (pięć kolektorów + 500 l zasobnik)
. 12 zestawów kolektorów słonecznych z mikro-instalacją fotowoltaiczną, przeznaczonych do podgrzewania ciepłej wody użytkowej w budynkach mieszkalnych,
. 22 mikro-instalacji fotowoltaicznych.
09331100
. 10 zestawów kolektorów słonecznych 3-300 (trzy kolektory + 300 l zasobnik) z mikro-instalacją fotowoltaiczną o mocy 0,25 kWp, przeznaczonych do podgrzewania ciepłej wody użytkowej w budynkach mieszkalnych,
. 2 zestawów kolektorów słonecznych 4-400 (cztery kolektory + 400 l zasobnik) z mikro-instalacją fotowoltaiczną o mocy 0,25 kWp, przeznaczonych do podgrzewania ciepłej wody użytkowej w budynkach mieszkalnych,
. 2 mikro-instalacji fotowoltaicznych o mocy 2,00 kWp,
. 2 mikro-instalacji fotowoltaicznych o mocy 3,00 kWp,
. 1 mikro-instalacji fotowoltaicznej o mocy 3,50 kWp,
. 2 mikro-instalacji fotowoltaicznych o mocy 4,50 kWp,
. 15 mikro-instalacji fotowoltaicznych o mocy 5,00 kWp.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancji bankowej,
c) gwarancji ubezpieczeniowej,
d) poręczenia bankowego lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo– kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6B ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. Nr 1804 oraz z 2015 r. Poz. 978 i 1240).
4. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 79 8768 0003 3900 0550 2000 0040 z dopiskiem: „Wadium do przetargu IU.I.271.14.2018 – [nazwa i adres Wykonawcy/Wykonawców występujących wspólnie]”. Z informacji dotyczących przelewu wadium musi jednoznacznie wynikać, czyjej oferty wadium dotyczy.
5. Dokument stwierdzający wniesienie wadium w formie niepieniężnej należy w oryginale dostarczyć do siedziby Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Zaleca się, aby ww. dokument zdeponować w oryginale w kasie Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie, a do oferty załączyć kopię. Jeżeli Wykonawca zdecyduje się złożyć oryginał ww. dokumentu wraz z ofertą, zaleca się, aby dokument wadialny nie był trwale złączony z ofertą.
6. Dokument wadialny musi jednoznacznie określać, czyjej oferty dotyczy.
7. Dokument wadialny nie może zawierać zapisów ograniczających uprawnienia Zamawiającego wynikające z ustawy, w szczególności w przypadku dokumentu wadialnego mającego stanowić wadium wykonawców występujących wspólnie. Wadium musi obowiązywać przez cały okres związania z ofertą.
8. Dokument wadialny nie może ograniczać uprawnień Zamawiającego do dochodzenia roszczeń z tytułu zatrzymania wadium poprzez zapisy w dokumencie wadialnym, które uzależniają prawo do dochodzenia roszczeń od dostarczenia wystawcy żądania z tytułu gwarancji w dacie ważności gwarancji, jeżeli data ważności gwarancji jest tożsama z okresem związania ofertą lub jest ustalona na okres, który uniemożliwi Zamawiającemu skuteczne dostarczenie tego żądania.
9. Zwrot i zatrzymanie wadium będzie następować na zasadach określonych w ustawie.
Ze względu na ograniczoną liczbę znaków formularza ogłoszenia w tej sekcji podaje się informacje dotyczące dokumentów jakie Wykonawca zobowiązany jest złożyć w odpowiedzi na wezwanie. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zobowiązany będzie – na wezwanie Zamawiającego - do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, następujących dokumentów:
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) odpisu z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
5) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
6) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
7) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12.1.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 716);
8) wskazanie realizacji, o której mowa w pkt 6.2.1. lit. a) SIWZ, wykonanej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostało wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te zamówienie zostało wykonane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zamówienie były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny, o obiektywnym charakterze, Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy.
9) wskazanie osoby, o której mowa w pkt 6.2.1. lit. b, skierowanej przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnej za kontrolę jakości wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania wskazaną osobą – zgodnie z załącznikiem nr 5 SIWZ,
10) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert,
11) opłacona polisa, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
a) wykazania się dobrą sytuacją finansową, określoną jako posiadanie zdolności kredytowej lub posiadanie środków finansowych w wysokości min. 300 000,00 PLN.
b) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 300 000,00 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych).
W przypadku złożenia oferty na realizację dwóch części zamówienia, w celu wykazania się dobrą sytuacją finansową i posiadania ubezpieczenia OC, Wykonawca jest zobowiązany wykazać się sumą warunków dla obu części, tj. posiadania zdolności kredytowej lub posiadania środków finansowych w wysokości min. 600 000,00 PLN oraz posiadania ubezpieczenia OC
W zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 600 000,00 PLN.
W przypadku, gdy Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, będzie polegać na sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W szczególności winien przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ.
1. W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia:
a) Dla Części I: Zamawiający wymaga od Wykonawcy wykazania zrealizowania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, jednego zamówienie polegającego na dostawie wraz z montażem instalacji solarnych (kolektorów słonecznych) w ilości min. 40 sztuk w ramach jednej dostawy i montażu.
b) Dla Części II: Zamawiający wymaga od Wykonawcy wykazania zrealizowania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
— jednego zamówienia polegającego na dostawie wraz z montażem instalacji solarnych (kolektorów słonecznych) w ilości min. 10 sztuk w ramach jednej dostawy i montażu oraz
— jednego zamówienia polegającego na dostawie wraz z montażem mikro-instalacji fotowoltaicznych o mocy min. 2,00 kWp w ilości co najmniej 15 sztuk w ramach jednej dostawy i montażu
W przypadku złożenia oferty na realizację dwóch części zamówienia, Wykonawca może wykazać te same dostawy (kolektorów słonecznych) dla każdej części (pod warunkiem, że zostanie spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie określonym dla każdej części).
2. W zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnymi za kontrolę jakości oraz kierowanie robotami:
a) Dla Części I: Zamawiający wymaga dysponowania jedną osobą posiadającą uprawnienia instalatora Odnawialnych Źródeł Energii certyfikowane przez Urząd Dozoru Technicznego, do montażu słonecznych systemów grzewczych.
b) Dla Części II: Zamawiający wymaga dysponowania jedną osobą posiadającą uprawnienia instalatora Odnawialnych Źródeł Energii certyfikowane przez Urząd Dozoru Technicznego, do montażu słonecznych systemów grzewczych.
W przypadku złożenia oferty na realizację dwóch części zamówienia, Wykonawca może wskazać te same osoby dla każdej części.
Jeżeli wskazana osoba nie jest pracownikiem Wykonawcy, w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, to należy złożyć pisemne zobowiązanie tej osoby lub podmiotu, jeżeli jest pracownikiem innego podmiotu (według wzoru zał. nr 8 do SIWZ), że podejmują się pełnienia obowiązków z chwilą podpisania umowy przez Wykonawcę z Zamawiającym, aż do zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia.
W przypadku, gdy Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, będzie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W szczególności winien przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz wykonania tych części zamówienia, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Sekcja IV: Procedura
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej
1. Cena. Waga 60
2. Czas reakcji serwisu. Waga 20
3. Okres gwarancji. Waga 20
Miejscowość:
Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród - sala konferencyjna
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie dotyczy projektów, które są współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 w ramach:
— Osi priorytetowej V Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.1. Energetyka oparta na odnawialnych źródłach energii, oraz
— Osi priorytetowej VIII Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działanie 8.6. Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego.
Szczegółowe wymagania dotyczące treści oferty oraz dokumentów i oświadczeń, które wykonawca zobowiązany będzie złożyć wraz z ofertą wskazano w pkt 7 SIWZ.
Szczegółowe wymagania dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskie zostały wskazane w pkt 7 SIWZ.
Szczegółowe wymagania dotyczące składania oświadczenia w formie jednolitego dokumentu zamówienia JEDZ zostały wskazane w pkt 7 ppkt 2 SIWZ oraz załączniku nr 2 do SIWZ.
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl/
Faks: +48 224587800
Właściwą do rozpoznawania odwołań wnoszonych w trakcie postępowania jest Krajowa Izba Odwoławcza, Postępu 17a, 02-676 Warszawa, Polska. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym, przesyłając jednocześnie jego odpis Zamawiającemu. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
Z up. Burmistrza
Anna Drapczuk
Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju
Metryka strony