wodociąg w Rajgrodzie - ogłoszenie

RZP.271.3.2012

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą: „BUDOWA KANALIZACJI SANITARNEJ I WODOCIĄGU ROZDZIELCZEGO W RAJGRODZIE W ULICACH OSTEJKI, PIASKI, ŻABIA, PLANCIK, WARSZAWSKA”

 

1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

1. Wspólny Słownik Zamówień CPV:

45.23.13.00-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45.23.24.23-3 Roboty budowlane w zakresie przepompowni ścieków

Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu rozdzielczego bez przyłączy, wraz z dziewięcioma przepompowniami ścieków oraz przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Rajgród w ulicach Ostejki, Piaski, Żabia, Plancik, Warszawska:

a)   sieć wodociągowa - 5,237 km,

b) sieć kanalizacji sanitarnej – 5,038 km,

c)   stacja uzdatniania wody w Rajgrodzie (filtr).

 

W zakres zamówienia wchodzi:

a) wykonanie sieci wodociągowej rozdzielczej (bez przyłączy) - 5,237 km:

w ulicy Warszawskiej w Rajgrodzie

ñsieć wodociągowa – z rur PVC DN – 110 mm (0,923 km)

w ul. Żabia, Plancik, Warszawska w Rajgrodzie

ñsieć wodociągowa – z rur PVC DN – 110 mm (2,180 km)

ñsieć wodociągowa – z rur PVC DN – 160 mm (0,405 km)

w ul. Ostejki, Piaski w Rajgrodzie

ñsieć wodociągowa – z rur PVC DN – 160 mm (1,729 km)

b)wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej – 5,038 km:

w ul. Żabia, Plancik, Warszawska w Rajgrodzie

ñsieć kanalizacji sanitarnej – z rur PVC DN – 200 mm (1,787 km)

ñsieć kanalizacji sanitarnej – z rur PVC DN – 160 mm (0,238 km)

ñsieć kanalizacji sanitarnej – z rur PE DN – 63 mm (0,110 km)

ñsieć kanalizacji sanitarnej – z rur PE DN – 90 mm (0,450 km)

ñprzepompownie ścieków: P7, P8, P9

w ul. Ostejki, Piaski w Rajgrodzie

ñsieć kanalizacji sanitarnej – z rur PVC DN – 200 mm (1,688 km)

ñsieć kanalizacji sanitarnej – z rur PE DN – 63 mm (0,123 km)

ñsieć kanalizacji sanitarnej – z rur PE DN – 75 mm (0,642 km)

ñprzepompownie ścieków: P1÷P6

c) przebudowa stacji uzdatniania wody w Rajgrodzie (filtr)

 

Podane długości są wielkościami szacunkowymi wynikającymi z projektu i mogą ulec zmianie.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa projekt umowy (załącznik nr 4 do SIWZ) oraz dokumentacja projektowa, stanowiąca załączniki do niniejszej SIWZ, tj.:

Załączniki nr 7 i 8 – projekty budowlane

Załączniki nr 9, 10, 11, 12, 13, 14 – przedmiary robót

Załączniki nr 15 i 16 – specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót związanych z budową sieci wodociągowej oraz budową sieci kanalizacji sanitarnej

2. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie należy wykonać w terminach:

a) Sieć wodociągowa (w ul. Warszawskiej) – do 31 grudnia 2012 r.

b)Rozbudowa stacji uzdatniania wody (filtr) – do 31 grudnia 2012 r.

c) Sieć wodociągowa (w ul. Żabia, Plancik, Warszawska) – do 30 września 2013 r.

d)Sieć kanalizacji sanitarnej (w ul. Żabia, Plancik, Warszawska) - do 30 września 2013 r.

e) Sieć wodociągowa (w ul. Ostejki, Piaski) – do 29 listopada 2013 r.

f) Sieć kanalizacji sanitarnej (w ul. Ostejki, Piaski) – do 29 listopada 2013 r.

5. WADIUM

W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 60 000,00 zł.

Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

a) pieniądzu;

b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

c) gwarancjach bankowych;

d)gwarancjach ubezpieczeniowych;

e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275).

Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 79 8768 0003 3900 0550 2000 0040. W tytule przelewu należy podać: „Wadium do przetargu RZP.271.3.2012”.

Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy przed upływem terminu składania ofert zdeponować w oryginale w kasie Urzędu, a do oferty załączyć uwierzytelnioną kopię dokumentu wadialnego. Dokument wadialny nie może zawierać zapisów ograniczających uprawnienia Zamawiającego wynikające z ustawy.

Zwrot i zatrzymanie wadium będzie następować na zasadach określonych w ustawie.

6. ZALICZKI

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.

7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, t.j.:

a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania,

b)posiadają wiedzę i doświadczenie zapewniającą wykonanie zamówienia,

c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

d)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

a) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, oraz dysponowania potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 5.1. SIWZ i art. 22 ust. 1 ustawy.

b)Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:

1 zamówienia polegającego na budowie sieci wodociągowej o długości co najmniej 5 km, oraz

1 zamówienia polegającego na budowie sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 5 km i 5 przepompowni ścieków.

c) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował min. Jedną osobą zdolną do wykonania zamówienie, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych – zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2010.243.1623, z późn.zm.). Osoba ta powinna posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe.

Zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z 07.07.1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2010.243.1623,
z późn.zm.),
samodzielną funkcję techniczną w budownictwie, o której mowa wyżej, może wykonywać wyłącznie osoba posiadająca odpowiednie wykształc
enie techniczne i praktykę zawodową, dostosowane do rodzaju, stopnia skomplikowania działalności i innych wymagań związanych z wykonywaną funkcją, stwierdzone decyzją wydaną przez organ samorządu zawodowego. Podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a, oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.

Zgodnie z art. 12a ww. ustawy samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ww. ustawy, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.

W celu udokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 niniejszej SIWZ.

8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ oraz następujące dokumenty i oświadczenia:

W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:

a) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.

b)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ.

c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

d)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

e) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

f) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu ofert.

W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, opisanego w pkt 5.2. lit. b) niniejszej SIWZ, Wykonawca załączy do oferty:

a) wykaz robót budowlanych, wg załącznika nr 6 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. b), z podaniem rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania prac.

b)dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia opisanego w pkt 5.2. lit. c) niniejszej SIWZ, Wykonawca załączy do oferty:

a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wg załącznika nr 5 do SIWZ,
z podaniem informacji na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia i zakresu wykonywanych czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia - zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. c SIWZ.

b)Jeżeli Wykonawca wykazał, że będzie dysponował osobami innych podmiotów, do oferty należy załączyć dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował tymi osobami, w szczególności załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia i/lub oświadczenie tych osób o zobowiązaniu do podejmowania czynności w wykonywaniu zamówienia.

W celu potwierdzenia spełniania warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca załączy:

informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności,

dowód wniesienia wadium.

Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i pkt 5 niniejszej SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.1. niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów.

W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.1. niniejszej SIWZ, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.1. lit. a), d), e), f) niniejszej SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

 a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

 b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

 c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.1. lit. c) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.

Dokumenty, o których mowa w pkt 6.6.1. lit. a) i c) oraz w pkt 6.6.2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 6.6.1. lit. b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.6.1. i 6.6.2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin wystawienia stosuje się odpowiednio.

Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI

Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

10. KRYTERIA OCENY OFERT

Najniższa cena.

11. ZMIANA UMOWY

Warunki zmiany umowy określono w SIWZ zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.).

12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
  • Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród.
  • Termin składania ofert: 14.08.2012.godzina 10.00., miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród – sekretariat.
  • Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
  • Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
  • Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
  • Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  • Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.

Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 30.07.2012r. Nr ogłoszenia 277028-2012.

 

Inwestycja dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa V. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska, Działanie 5.2. Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska.

 

Rajgród, 30.07.2012r.

BURMISTRZ
/-/ Czesław Karpiński

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Anna Drapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Piotr Hubert Matysiewicz

Wprowadzający: Piotr Hubert Matysiewicz

Data wprowadzenia: 2012-07-30

Data modyfikacji: 2012-07-30

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2012-07-30