ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ z załącznikami

DRZ.01.2015

 

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rajgrodzie, 19-206 Rajgród, ul. Warszawska 2a, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą: „ROZBUDOWA WODOCIĄGU ROZDZIELCZEGO W RAJGRODZIE - KOLONIA LEWA”.

 

  1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa wodociągu rozdzielczego w Rajgrodzie - Kolonia Lewa.

Wspólny Słownik Zamówień CPV

45.23.13.00-8      Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów

W zakres zamówienia wchodzi rozbudowa wodociągu rozdzielczego na działkach o numerach ewidencyjnych: 9/4, 11, 17, 26/2, 32/2, 33, 35/1, 37, 38, 40, 55/1, 55/2, 55/4, 57, 59, 62/4, 66/3, 69/8, 69/10, 69/12, 69/14, 69/16, 69/18, 71, 72, 73/1, 78/1, 88/5, 89, 90/7, 92, 95, 98, 99/2, 100/5, 113/2, 117, 118, 125, 128, 129, 132, 134, 135, 137/1, 138, 139, 140, 155, 156, 157, 158, 159, 163, 182, 185/1, 185/4, 186, 187, 188, 192/4, 219, 1524, 1536/2, 2431, 2433, położonych w Rajgrodzie – Kolonia Lewa na odcinku 12057m w tym:

  • Sieć wodociągowa z rur PVC-U 160 mm - 7356m,
  • Sieć wodociągowa z rur PVC-U 110 mm – 4701 m. 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa przedmiar robót, projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.

2. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 

Zamówienie należy wykonać w terminie do 29 maja 2015 r.

Za termin wykonania zamówienia uważa się datę podpisania przez przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń.

5. WADIUM

     W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 40 000,00 zł.

6. ZALICZKI

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.

7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy i spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, t.j.:
    1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
    2. posiadania wiedzy i doświadczenia;
    3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
    4. sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
  2. Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
    1.  Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz dysponowania potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 5.1. SIWZ i art. 22 ust. 1 ustawy.
    2.  Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 zamówienia polegającego na budowie sieci wodociągowej o długości co najmniej 5 km.
    3. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych – zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2013.1409, z późn. zm.). Osoba ta powinna posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie jako kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie budowy sieci wodociągowych.

Zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z 07.07.1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2013.1409, z późn.zm.), samodzielną funkcję techniczną w budownictwie, o której mowa wyżej, może wykonywać wyłącznie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową, dostosowane do rodzaju, stopnia skomplikowania działalności i innych wymagań związanych z wykonywaną funkcją, stwierdzone decyzją wydaną przez organ samorządu zawodowego. Podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a, oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności. Zgodnie z art. 12a ww. ustawy samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ww. ustawy, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.

  1. Zamówienie może być udzielone Wykonawcom, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
    1. Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy jeżeli Wykonawca oświadczy, że wobec niego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na ww. podstawie.
    2. Zamawiający będzie oceniał, czy Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy na podstawie oświadczenia wykonawcy w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej.

7.4. W celu udokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 niniejszej SIWZ.

8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA

8.1.   W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty:

a)   oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ;

b)   wykaz robót budowlanych, wg załącznika nr 7 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. b) SIWZ, z podaniem rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania prac;

c)   dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

d)   wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wg załącznika nr 6 do SIWZ, z podaniem informacji na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia i zakresu wykonywanych czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia (wg załącznika nr 8 do SIWZ)  - zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. c SIWZ;

e)   Jeżeli Wykonawca wykazał, że będzie dysponował osobami innych podmiotów, do oferty należy załączyć dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował tymi osobami, w szczególności załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia i/lub oświadczenie tych osób o zobowiązaniu do podejmowania  czynności w wykonywaniu zamówienia.

8.2.   W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:

a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ;

b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

c) oświadczenie w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, wg załącznika nr 4 do SIWZ;

d)   aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

e)   aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

f) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

g) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

8.3.   Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5–8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

8.4.   Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2. SIWZ:

a) pkt 6.2. lit. b, e, f, g – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

– nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

– nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

– nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

b)   pkt 6.2. lit. d – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

8.5.   Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.4., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Termin wystawiania stosuje się odpowiednio.

8.6.   W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.

8.7.   Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i pkt 5 niniejszej SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów.

9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI

Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

10. KRYTERIA OCENY OFERT

Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:

  1. cena – 90 %:
  1. oferty w tym kryterium będą oceniane w odniesieniu do najniższej ceny przedstawionej przez wykonawców,
  2. oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów,
  3. ocena punktowa tego kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą:

                                               najniższa cena brutto spośród badanych ofert

wartość punktowa oferty  = __________________________________________________ x 90 pkt

                                                                cena brutto badanej oferty

  1. okres realizacji (podany w dniach) – 10 %
  1. oferty w tym kryterium będą oceniane w odniesieniu do najkrótszego oferowanego okresu realizacji (nie może być krótszy niż 30 dni) przedstawionego przez wykonawców,
  2. oferta z najkrótszym okresem realizacji otrzyma maksymalną ilość punktów,
  3. ocena punktowa tego kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą:

                                               najkrótszy okres realizacji spośród badanych ofert

wartość punktowa oferty  = __________________________________________________          x 10 pkt

                                                               okres realizacji badanej oferty

  1. informacje dotyczące okresu realizacji wykonawca poda w formularzu ofertowym – załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

11. ZMIANA UMOWY

Warunki zmiany umowy określono w SIWZ zgodnie z art. 144 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz.907, z późn. zm.).

12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
  • Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rajgrodzie, ul. Warszawska 2a, 19-206 Rajgród.
  • Termin składania ofert: 30.01.2015r. godzina 09.00, miejsce: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rajgrodzie, ul. Warszawska 2a, 19-206 Rajgród – pokój księgowości.
  • Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
  • Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
  • Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
  • Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  • Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.

 

    Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 14.01.2015 r. Nr ogłoszenia 8670 – 2015.

 

Inwestycja dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, Oś 3: Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej” działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej”.

 

 

Rajgród, 14.01.2015 r.
 

                                     DYREKTOR ZGKiM w Rajgrodzie

    /-/ Marek Kostrzewski     
 

Metryka strony

Udostępniający: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rajgrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Drapczuk

Wprowadzający: Anna Drapczuk

Data wprowadzenia: 2015-01-14

Data modyfikacji: 2015-01-27

Opublikował: Piotr Hubert Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2015-01-14