22.10.2014 Odpowiedzi na pytania Wykonawców oraz zmiana treści SIWZ droga Woźnawieś

„Przebudowa drogi gminnej publicznej nr 129526B Woźnawieś-Podrzecze”

RZP.271.20.2014

ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW

ORAZ ZMIANA TREŚCI SIWZ

Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.). Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania Wykonawców dotyczące postępowania pn. „Przebudowa drogi gminnej publicznej nr 129526B Woźnawieś-Podrzecze” znak sprawy RZP.271.20.2014.

 

ZESTAW PYTAŃ I ODPOWIEDZI

Pytanie 1.

W przedmiarze robót poz. 9, 10 podane są sprzeczne dane dotyczące ilości znaków pionowych do ustawienia. W pozycji opisowej figuruje ilość 3 szt., w kolumnie ilość 5 szt., natomiast projekt stałej organizacji ruchu podaje 3 szt.

Proszę o podanie prawidłowej ilości znaków pionowych.

Odpowiedź:

Ilość znaków pionowych – 3 szt.

 

Pytanie 2.

Z przedmiaru robót z poz. 8 – „Wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej grysowo-żwirowej, dowożonej  z odl. 5 km, grubość warstwy po zagęszczeniu 5 cm” wynika, że w przedmiocie zamówienia jest wykonanie niepełnej konstrukcji jezdni bez wykonania warstwy ścieralnej gr. 4 cm jak zaprojektowano w dokumentacji. Zamawiający w zapisach SIWZ i umowy pisze, że:

„Projektuje się wykonanie jezdni z betonu asfaltowego o szerokości 4,5 m wraz z obustronnym poboczem żwirowym o szerokości 0,5 m. W km 0+635,7÷0+661,7 projektuje się wykonanie jezdni z betonu asfaltowego o szerokości 3,5 m wraz z obustronnym poboczem  żwirowym o szerokości 0,5 m. Zaprojektowano 13 szt. łuków poziomych. Konstrukcję nawierzchni jezdni zaprojektowano dla ruchu KR1.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa przedmiar robót, projekt budowlany, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz projekt stałej organizacji ruchu, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ”.

A także:

Postanowienia dotyczące dokumentacji projektowej:

Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową i zachowaniem podanej przez projektanta technologii, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, normami, warunkami technicznego wykonania i odbioru robót, wskazaniami Zamawiającego oraz obowiązującymi przepisami.

Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z dokumentacją projektową i złożyć na piśmie dostrzeżone błędy lub uchybienia, które mogą mieć wpływ na prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia.

W przypadku wystąpienia okoliczności powodujących konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej Wykonawca ma obowiązek pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie w terminie do 3 dni roboczych od dnia wystąpienia ww. okoliczności.

Z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia, przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty. Podstawą wyceny oferty jest dokumentacja techniczna. Cena oferty musi obejmować koszty wykonania robót bezpośrednio wynikających z dokumentacji technicznej oraz inne koszty konieczne do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Roboty nie ujęte w przedmiarze robót, a występujące w projekcie nie są robotami dodatkowymi. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem robót i projektem budowlanym decydujący dla ustalenia zakresu robót jest projekt”.

W cytowanych fragmentach SIWZ i umowy widnieją zapisy wykluczające się wzajemnie i niespójne w swojej treści.

Proszę o wyjaśnienie czy zapis „jezdnia” jest utożsamiany z zapisem „warstwa wiążąca”, czy Zamawiający będzie żądał tak jak pisze w wyżej cytowanych zapisach wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z projektem budowlanym, czyli wykonania jezdni z betonu asfaltowego, na którą składa się warstwa wiążąca 5 cm i warstwa ścieralna 4 cm?

Odpowiedź:

Wykonanie warstwy ścieralnej przewidziano w ramach odrębnego zadania.

 

Pytanie 3.

W §6 umowy – Gwarancja jakości i rękojmia za wady widnieje zapis:

Strony ustalają 5-letni okres rękojmi za wady oraz 5-letni okres gwarancji jakości wykonania przedmiotu zamówienia. Bieg okresu rękojmi i gwarancji rozpoczyna się od dnia podpisania protokołu odbioru ostatecznego i uznania zadania za należycie wykonane.

Nawierzchnia jezdni powinna być zaprojektowana i wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 43, poz. 430) pkt. 5.3 Nawierzchnie jezdni. Zalecane konstrukcje nawierzchni jezdni. Z uwagi na fakt, iż Zamawiający w przedmiarze robót umieścił wykonanie tylko warstwy wiążącej bez przykrycia warstwą ścieralną, czyli wymaga wykonania jezdni o niewłaściwej konstrukcji, tym samym chce przenieść odpowiedzialność za przyjętą złą technologię na przyszłego Wykonawcę. W związku z powyższym proszę o zmianę zapisów SIWZ i Umowy i skrócenie okresu gwarancji do 1 roku tak jak jest to wymagane przy robotach remontowych.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na skrócenie okresu gwarancji.

 

Pytanie 4.

Zamawiający wymaga wykonania robót w okresie spotykanych niesprzyjających warunków atmosferycznych  - minusowe temperatury, opady deszczu i śniegu i w Umowie chce zamieścić następujący zapis: „Na wniosek Wykonawcy Zamawiający może się zgodzić na przedłużenie terminu wykonania zamówienia o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:

- wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót,

- szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych, których nie można było wcześniej przewidzieć,

- działania siły wyższej mającej wpływ na termin wykonania zamówienia, (np. działanie sił przyrody - huragan, powódź, pożar itp.).”

Złe warunki atmosferyczne w tym okresie trudno nazwać niemożliwymi do przewidzenia. Wobec powyższego proszę o zmianę zapisu umożliwiającego wykonanie robót lub ich dokończenie w okresie sprzyjających warunków atmosferycznych, a nawet jeżeli zajdzie taka konieczność na przedłużenie okresu realizacji do następnego roku, tym bardziej, że Zamawiający nakłada bardzo wysokie niespotykane u innych Inwestorów wysokości kar.

Odpowiedź:

Według Zamawiającego zakres robót jest nieduży, a jedynie roboty bitumiczne, które będą trwały jeden dzień, wymagają odpowiednich temperatur. Zatem termin wykonania zamówienia pozostaje bez zmian.

 

Pytanie 5.

W § 7. Kary umowne. Zamawiający za nieterminowe wykonanie umowy może żądać:

Strony ustalają kary umowne z następujących tytułów:

Zamawiający może żądać od Wykonawcy:

a)    kary za odstąpienie od umowy w wysokości 10% ceny brutto ustalonej w § 5 ust. 1,

b)    kary za nieterminowe wykonanie przedmiotu umowy w wysokości 1 % ceny brutto ustalonej w § 5 ust. 1 za każdy dzień zwłoki,

c)      kary za nieterminowe usunięcie wad w wysokości 1 % ceny brutto ustalonej w § 5 ust.1 za każdy dzień zwłoki.

Wykonawca może żądać od Zamawiającego kary umownej za odstąpienie od umowy z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający, w wysokości 10% ceny brutto ustalonej w § 5 ust. 1, z wyjątkiem wystąpienia sytuacji przedstawionej w art. 145 ustawy z 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.).

Strony zastrzegają sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przewyższającego wysokość kar umownych.

Proszę o zmniejszenie wysokości kar za nieterminowe wykonanie umowy i dostosowanie do ogólnie stosowanych w wysokości od 0,01% do 0,05% i wyjaśnienia co to jest odszkodowanie uzupełniające.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmniejszenie wysokości kar umownych.

W przypadku kiedy kara umowna nie pokrywa w całości odszkodowania rzeczywistego, uprawniony może wystąpić o odszkodowanie uzupełniające (różnica pomiędzy odszkodowaniem a należną karą).

 

Pytanie 6.

Proszę o dołączenie do SIWZ wykazu zjazdów.

Odpowiedź:

Wykaz zjazdów w załączeniu.

 

Pytanie 7.

W przedmiarze nie ujęto niezbędnego ze względów bezpieczeństwa uzupełnienia poboczy.

Odpowiedź:

Ilości kruszywa niezbędne do uzupełnienia poboczy ujęto w poz. 6 – wyrównanie kruszywem.

 

 

ZMIANA TREŚCI SIWZ

 

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.), Zamawiający dokonał zmiany treści SIWZ w przetargu nieograniczonym pn. „Przebudowa drogi gminnej publicznej nr 129526B Woźnawieś-Podrzecze” znak sprawy RZP.271.20.2014.

 

 Zmieniony został pkt 3 ppkt 3.4. SIWZ,  który otrzymał brzmienie:

„Przebudowywany odcinek drogi posiada nawierzchnię żwirową w średnim stanie technicznym o szerokości 4-5 m. Nawierzchnia posiada liczne deformacje w przekroju podłużnym i poprzecznym. Ruch pojazdów odbywa się w obu kierunkach.

Projektuje się wykonanie jezdni z betonu asfaltowego (tj. warstwy wiążącej) o szerokości 4,5 m wraz z obustronnym poboczem żwirowym o szerokości 0,5 m. W km 0+635,7÷0+661,7 projektuje się wykonanie jezdni z betonu asfaltowego (tj. warstwy wiążącej)  o szerokości 3,5 m wraz z obustronnym poboczem  żwirowym o szerokości
0,5 m. Zaprojektowano 13 szt. łuków poziomych. Konstrukcję nawierzchni jezdni zaprojektowano dla ruchu KR1.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa przedmiar robót, projekt budowlany, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz projekt stałej organizacji ruchu, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.”

 

Zmieniony został Załącznik nr 4 do SIWZ – projekt umowy

– w załączeniu.

 

Przedmiotowe odpowiedzi na pytania stanowią integralną część SIWZ. Wyjaśnienia oraz zmiana treści SIWZ są wiążące dla Wykonawców i należy je uwzględnić przy sporządzaniu ofert.

 

         Rajgród, dn. 22.10.2014 r.

BURMISTRZ RAJGRODU

/-/ Czesław Karpiński

Metryka strony

Udostępniający: Anna Dawidowska

Wytwarzający/odpowiadający: Piotr Hubert Matysiewicz

Wprowadzający: Piotr Hubert Matysiewicz

Data wprowadzenia: 2014-10-22

Data modyfikacji: 2014-10-22

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2014-10-22