Ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ z załącznikami

Operacja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniającą inwestycje w zrównoważone rybołówstwo

RZP.271.6.2014

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą:

MODERNIZACJA POMIESZCZEŃ W URZĘDZIE MIEJSKIM W RAJGRODZIE”

  1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest „Modernizacja pomieszczeń w Urzędzie Miejskim w Rajgrodzie”.

Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

45.00.00.00-7   Roboty budowlane

45.23.24.60-4   Roboty sanitarne

45.31.00.00-3   Roboty instalacyjne elektryczne

45.40.00.00-1   Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

Prace modernizacyjne obejmują:

  1. piwnicę - korytarz

- posadzki, ściany i sufity, balustrada schodowa,

  1. korytarz i klatkę schodową na parterze i I piętrze

- posadzki, ściany i sufity, balustrada schodowa, wyposażenie meblowe

  1. łazienki na parterze i I piętrze

- posadzki, ściany i sufity, biały montaż i wyposażenie,

  1. salę konferencyjna na parterze

- posadzki, ściany i sufity, wyposażenie meblowe, montaż żaluzji

  1. pokój socjalny na I piętrze

- posadzki, ściany i sufity,

- wyposażenie meblowe (stoliki i krzesła, bez zabudowy kuchennej ze zlewozmywakiem wskazanej w projekcie budowlanym)

  1. korytarz na II piętrze

- posadzki, ściany i sufity,

  1. kompletną wymianę wewnętrznej stolarki drzwiowej w piwnicy, na parterze, I i II piętrze.

Ponadto, roboty obejmują wykonanie nowej w miejscu starej instalacji c.o., wykonanie nowej i demontaż starej instalacji wodno-kanalizacyjnej oraz instalację urządzeń wentylacyjnych. Realizacja zamówienia przewiduje także wymianę instalacji elektrycznych w poszczególnych pomieszczeniach, tj. na sali konferencyjnej, korytarzach, w pokoju socjalnym i łazienkach. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ.

2. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 

Zamówienie należy wykonać w terminie do 4 września 2014 r.

Za termin wykonania zamówienia uważa się datę podpisania przez przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń.

5. WADIUM

  1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości  15 000,00 zł.
  2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
  3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
  4. pieniądzu;
  5. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
  6. gwarancjach bankowych;
  7. gwarancjach ubezpieczeniowych;
  8. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
  9. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 79 8768 0003 3900 0550 2000 0040. W tytule przelewu należy podać: „Wadium do przetargu na modernizację pomieszczeń w urzędzie”.
  10. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy przed upływem terminu składania ofert zdeponować w oryginale w kasie Urzędu, a do oferty załączyć uwierzytelnioną kopię dokumentu wadialnego. Dokument wadialny nie może zawierać zapisów ograniczających uprawnienia Zamawiającego wynikające z ustawy.
  11. Zwrot i zatrzymanie wadium będzie następować na zasadach określonych w ustawie.

6. ZALICZKI

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.

7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy i spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, t.j.:

  1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
  2. posiadania wiedzy i doświadczenia;
  3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
  4. sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

  1.  Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz warunek dysponowania potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 5.1. SIWZ i art. 22 ust. 1 ustawy.
  2.  Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości minimum 300 000,00 zł brutto, odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
  3.  Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:

- kierownikiem robót budowlanych – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane tej specjalności, dysponującym co najmniej 2 letnim doświadczeniem zawodowym w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót oraz co najmniej dwuletnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków (zgodnie z §24 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dn. 27.07.2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych Dz.U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987). Praktyka, o której mowa, w części odbytej przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia podlega zaliczeniu według dotychczasowych przepisów. (zgodnie z  §30 w/w rozporządzenia).

- kierownikiem robót sanitarnych – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane tej specjalności, dysponującym co najmniej 2 letnim doświadczeniem zawodowym w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót sanitarnych,

- kierownikiem robót elektrycznych – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawienia budowlane umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane tej specjalności, dysponującym co najmniej 2 letnim doświadczeniem zawodowym w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót elektrycznych.

W celu udokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 SIWZ.

8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA

8.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty:

a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ;

b) wykaz robót budowlanych, wg załącznika nr 7 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. b, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania;

c)  dowody potwierdzające, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

             Dowodami, o których mowa wyżej, są:

- poświadczenie, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

- inne dokumenty – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej;

d) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wg załącznika nr 6 do SIWZ, z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

e) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (wg załącznika nr 8 do SIWZ) - zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit.c SIWZ.

8.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:

a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ;

b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

c) oświadczenie w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, wg załącznika nr 4 do SIWZ;

d) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

e) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

f) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8, 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

g) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

8.3. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5–8 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

8.4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2. SIWZ:

a) pkt 6.2. lit. b, d, e, g – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

– nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

– nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

– nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

b) pkt 6.2. lit. f – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

8.5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.4., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Termin wystawiania stosuje się odpowiednio.

8.6. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.2. SIWZ, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.

8.8. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i pkt 5 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.2. SIWZ dotyczące tych podmiotów.

9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI

Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

10. KRYTERIA OCENY OFERT

Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:

  1. cena – 70%:
  1. oferty w tym kryterium będą oceniane w odniesieniu do najniższej ceny przedstawionej przez wykonawców,
  2. oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów,
  3. ocena punktowa tego kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą:

                                      najniższa cena brutto spośród badanych ofert

wartość punktowa oferty  = __________________________________________________ x 100 x 70%

                                                 cena brutto badanej oferty

  1. termin gwarancji – 30%:
  1. oferty w tym kryterium oceniane będą w odniesieniu do najdłuższego terminu gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz urządzenia zastosowane przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia przez wykonawców zastrzegając, iż minimalny termin gwarancji wynosi 5 lat, przy uwzględnieniu następujących zasad oceny punktowej:
    • 5 lat gwarancji – 0 punktów,
    • 6 lat gwarancji – 1 punkt,
    • 7 lat gwarancji – 2 punkty,
    • 8 lat gwarancji i więcej – 3 punkty,
  2. oferta z najdłuższym terminem gwarancji otrzyma maksymalną ilość punktów,
  3. informacje dotyczące terminu gwarancji wykonawca poda w formularzu oferty – załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
  4. ocena punktowa tego kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą:

            liczba punktów przyznanych badanej ofercie

wartość punktowa oferty  = _______________________________________________________ x 100 x 30%

         najwyższa liczba punktów spośród badanych ofert

11. ZMIANA UMOWY

Warunki zmiany umowy określono w SIWZ zgodnie z art. 144 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz.907, z późn. zm.).

12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
  • Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród.
  • Termin składania ofert: 30.05.2014r. godzina 09.00, miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród – sekretariat.
  • Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
  • Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
  • Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
  • Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  • Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.
  Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 14.05.2014 r. Nr ogłoszenia 162934 - 2014

Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach środka 4.1. Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem realizacji operacji polegających na funkcjonowaniu lokalnej grupy rybackiej (LGR) oraz nabywaniu umiejętności i aktywizacji lokalnych społeczności, Program Operacyjny „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013”, oś priorytetowa 4 – Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.

Rajgród, 14.05.2014 r.

BURMISTRZ RAJGRODU

/-/ Czesław Karpiński

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Rajgród

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Drapczuk

Wprowadzający: Anna Drapczuk

Data wprowadzenia: 2014-05-14

Data modyfikacji: 2014-05-14

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2014-05-14