Ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ z załącznikami
RZP.271.3.2014
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą:
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady, z terenu gminy Rajgród”
1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.31.00-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.10.00-2 Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00-9 Usługi transportu odpadów 90.53.30.00-2 Usługi gospodarki odpadami 90.50.00.00-2 Usługi związane z odpadami
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług komunalnych na terenie gminy Rajgród polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości:
1) zamieszkałych;
2) niezamieszkałych, na których powstają odpady.
Realizując zagospodarowanie odebranych z terenu nieruchomości odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązany jest:
a) Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania, przeznaczone do składowania przekazać do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych dla Regionu zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podlaskiego, tj. Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce lub w przypadku awarii tej instalacji do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,
b) odpady selektywne przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013r., poz. 21 ze zm.).
W ramach zamówienia Wykonawca jest zobowiązany:
- odebrać bezpośrednio sprzed nieruchomości zamieszkałych (dot. zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej) oraz nieruchomości niezamieszkałych (dot. budynków przedszkoli, szkół i budynków użyteczności publicznej oraz, gospodarstw agroturystycznych, ośrodków wczasowych, hoteli i pensjonatów)
a) odpady komunalne zmieszane (niesegregowane),
b) odpady komunalne zebrane selektywnie następujących frakcji:
- tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz metal – drobny złom (pojem nik/worek koloru żółtego), napis „TWORZYWA SZTUCZNE”
- papier i makulaturę (pojemnik/worek koloru niebieskiego), napis „PAPIER I MAKULATURA”
- szkło kolorowe i szkło bezbarwne (pojemnik/worek koloru zielonego), napis „SZKŁO”
- odebrać odpady komunalne zmieszane zgromadzone w zbiorczych kontenerach w lokalizacji wskazanej przez Zamawiającego, pochodzące z nieruchomości w zabudowie letniskowej,
- odebrać bezpośrednio sprzed nieruchomości niezamieszkałych (dot. lokali gastronomicznych, pól kempingowych, pól namiotowych oraz zakładów usługowych, produkcyjnych i handlowych, a także cmentarzy) odpady komunalne zmieszane,
- dostarczyć worki foliowe do gromadzenia odpadów dla części gospodarstw domowych w zabudowie jednorodzinnej,
- zapewnić i utrzymać w należytym stanie technicznym i sanitarnym pojemników do gromadzenia odpadów w zabudowie wielorodzinnej i zabudowie letniskowej,
- odebrać w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, po otrzymaniu zgłoszenia telefonicznego, frakcje odpadów komunalnych powstających na terenie gminy Rajgród, wymienione w §4 pkt.2 projektu umowy, stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ.
Szacuje się, że w ciągu trwania umowy (20 miesięcy) Wykonawca odbierze łącznie 1594 Mg odpadów, z czego ok. 1519 Mg odpadów komunalnych zmieszanych i ok. 75 Mg odpadów zebranych selektywnie (łącznie 3 frakcje). Jest to ilość szacunkowa i może ulec zmianie o ± 25 %. Szczegóły zamówienia określa SIWZ.
2. OFERTY CZĘŚCIOWE
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.
4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
- Zamówienie będzie realizowane od dnia 01.05.2014 r. do dnia 31.12.2015 r.
- Jeżeli umowa zostanie podpisana po dniu 01.05.2014 r., rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpi od dnia podpisania umowy. Termin zakończenia świadczenia usługi pozostanie bez zmian.
5. WADIUM
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
6. ZALICZKI
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.
7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, tj.:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- posiadają wiedzę i doświadczenie;
- dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień, jeżeli Wykonawca posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, uzyskany w Gminie Rajgród – zgodnie z wymogami art. 9c ust. 1 ustawy z 13.09.1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1399, z późn. zm.), obejmujący co najmniej odpady objęte niniejszym zamówieniem, tj. zmieszane odpady komunalne i odpady zbierane selektywnie, o których mowa w pkt 3.5.ppkt. 1b SIWZ oraz odpady zbierane selektywnie, o których mowa w §4 pkt. 2 projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.
7.3. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednej usługi polegającej na odbiorze odpadów komunalnych o wartości co najmniej 200 000,00 zł.
7.4. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia te warunki.
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie:
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do obsługi kontenerów KP-7; konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady; pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po odebraniu odpadów;
- bazą magazynowo-transportową zlokalizowaną na terenie gminy Rajgród lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Rajgród, spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r. poz 122).
7.6. Zamówienie może być udzielone Wykonawcom, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy.
7.7. Zamawiający uzna, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy, jeżeli Wykonawca oświadczy, że wobec niego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na ww. podstawie.
7.8. Zamawiający będzie oceniał, czy Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy na podstawie oświadczenia wykonawcy w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej.
7.9. W celu udokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz warunku niepodleganiu wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 SIWZ.
8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA
- W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca załączy do oferty:
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ, z podaniem numeru wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, uzyskany w Gminie Rajgród, obejmujący co najmniej odpady objęte niniejszym zamówieniem, tj. zmieszane odpady komunalne i odpady zbierane selektywnie, o których mowa w pkt 3.5.ppkt.1b SIWZ oraz odpady zbierane selektywnie, o których mowa w §4 pkt. 2 projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami wg załącznika nr 6 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego opisanymi w pkt. 5.5. SIWZ.
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie wg załącznika nr 7 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego opisanymi w pkt. 5.3. SIWZ.
- W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ,
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
- oświadczenie w sprawie przynależności do grupy kapitałowej, ew. lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, wg załącznika nr 4 do SIWZ.
- W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.
- Zasoby innych podmiotów
- Jeżeli Wykonawca będzie polegać na zasobach podmiotów trzecich na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ust. ustawy, Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającymi, że będzie dysponował tymi zasobami, w szczególności przez załączenie do oferty pisemnego zobowiązania innego podmiotu do oddania do dyspozycji zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Pisemne zobowiązanie powinno zawierać informację o zakresie dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobie wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia,
- Jeżeli podmioty, o których mowa w pkt. 6.4.a będą brały udział w realizacji części zamówienia, wówczas Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.2 niniejszej SIWZ, dotyczące tych podmiotów.
- Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2.b - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.5., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Oświadczenie te powinno być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI
Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
10. KRYTERIA OCENY OFERT
Najniższa cena.
11. ZMIANA UMOWY
Warunki zmiany umowy określono w SIWZ zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm.).
12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
- Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród.
- Termin składania ofert: 08.04.2014r. godzina 09.00., miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19- 206 Rajgród – sekretariat.
- Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
- Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
- Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
- Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.
Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 31.03.2014r. Numer ogłoszenia 107742 – 2014.
Rajgród, 31.03.2014r.
BURMISTRZ RAJGRODU
/-/ Czesław Karpiński
Metryka strony