Zapytanie ofertowe - Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag


28.09.2023 - opublikowano załącznik "Informacja z otwarcia ofert.pdf"


Rajgród, dnia 15.09.2023 r.

GK.I.041.1.2023

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

Zamawiający Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, zaprasza do złożenia ofert cenowych na wykonanie usługi pn. „Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag”.

  1. ZAMAWIAJĄCY

Gmina Rajgród

  1. Warszawska 32

19-206 Rajgród

tel. 86 272 19 47

NIP 719-153-55-59, REGON 450669743

 

  1. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienia prowadzone poniżej progu stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz.1605 ).

 

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

  1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w zakresie odbioru, transportu oraz odzysku lub unieszkodliwienia odpadów z folii rolniczej i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej z tereny Gminy Rajgród. Zadanie realizowane jest w ramach programu priorytetowego finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
  2. Szacunkowa ilość odpadów do odbioru i unieszkodliwienia lub poddania odzyskowi ustalona na podstawie zgłoszeń rolników:

- folia rolnicza- 79 Mg

- siatka i sznurki do owijania balotów- 15 Mg

- opakowania po nawozach i typu Big Bag- 6  Mg

Wskazana ilość poszczególnych rodzajów odpadów może ulec zmianie w trakcie realizacji usługi,         z powodu  rozbieżności co do zgłoszonych odpadów przez mieszkańców a faktyczną ilością odbieranych  odpadów. 

  1. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi:

-    zbiórka odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag z miejsc wyznaczonych przez Zamawiającego,

-    ważenie zebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag  przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń,

-    załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag  oraz uporządkowanie miejsc wykonywania usługi,

-    transport zebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenia na transport odpadów,

-    rozładunek i przekazanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag do odzysku lub unieszkodliwienia.

 

  1. 4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków zamówienia i stanu miejsc wykonania przedmiotu zamówienia .
  2. Wykonawca ,wyłoniony w postępowaniu, zobowiązany będzie do odbioru odpadów z terenu Gminy Rajgród wg załącznika nr 1 do umowy ,w godz. od 9⁰⁰ do 16⁰⁰-17⁰⁰, w terminach ustalonych z Zamawiającym. Podane miejsca odbioru mogą ulec zmianie. Zamawiający przekaże w terminie do 3 dni od dnia podpisania umowy, aktualny wykaz miejsc z których odbędzie się odbiór.

 

  1. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
  2. a) spisać z każda osobą dostarczająca odpady protokół odbioru odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag, którego jeden egzemplarz przekaże Zamawiającemu ( załącznik. nr 4 do umowy)

Protokół w szczególności powinien zawierać następujące dane:

-    imię i nazwisko, PESEL właściciela posesji/użytkownika,  który dostarcza odpady,

-    adres, z którego pochodzą odpady,

-    datę odbioru,

-    wagę odebranego odpadu z wyszczególnieniem na folię rolniczą, siatkę i sznurek do owijania balotów, opakowania po nawozach, opakowania typu Big Bag,

-    podpis właściciela/ użytkownika,

-    podpis wykonawcy ( właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę,

-    pieczęć firmową wykonawcy.

  1. b) do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w art. 66 i 67 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699 z późn.zm.) z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25.04.2019 r. w sprawie dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2531 z późn.zm.),
  2. c) wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa, do przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów potwierdzających właściwe  i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia, a w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do przekazania:

-      oryginałów/potwierdzonych za zgodność kart przekazania odpadów, osobno dla każdego                 z rolników, którzy przekazali odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag, poddanych odzyskowi lub unieszkodliwieniu,

-      wygenerowanych z systemu BDO i poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii kart ewidencji odpadów potwierdzających przyjęcie odpadów przez prowadzącego zbieranie lub przetwarzanie odpadów w procesie odzysku lub unieszkodliwienia, wraz z ich zbiorczym zestawieniem,

-      wygenerowanych z systemu BDO i poświadczonych za zgodność z oryginałem kopii dokumentów ewidencji odpadów potwierdzających ostateczne zagospodarowanie odpadów w procesie unieszkodliwienia lub odzysku, wraz z ich zbiorczym zestawieniem,

-      co najmniej 10- 15 zdjęć podczas wykonywania prac na różnym etapie realizacji zadania, fotografie nie mogą zawierać ludzkich wizerunków,

-      po wykonaniu zadania Wykonawca przedłoży zamawiającemu sprawozdanie zawierające: adres gospodarstwa rolnego z którego dokonano usunięcia odpadów, wskazanie ilości odebranego odpadu w rozbiciu na folie rolnicze, siatkę i sznurek  do owijania balotów oraz opakowania po nawozach i typu Big Bag,

-      oświadczenia o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych.

  1. Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane otrzymane od Zamawiającego oraz od rolników, którzy dostarczą odpady.
  2. Wszelkie działania lub czynności, które nie zostały uwzględnione powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego wykonania zadania, Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia.
  3. Rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej wagi rodzaju odpadów zgodnie z ofertą cenową – wg tabeli dla poszczególnych frakcji odpadów po cenach jednostkowych brutto.

 

 

 

 

  1. KRYTERIA WYBORU OFERTY

Kryteria oceny oferty: najniższa cena 100%.

W kryterium ,,cena” Wykonawca może otrzymać max. 100 pkt.

Ilość punktów obliczona według poniższego wzoru zostanie przyznana poszczególnym ofertom:

 

          C min

C = ----------- ˟ 100 pkt

            Cb

gdzie:

 C- ilość punktów

C min- najniższa cena wynikająca ze złożonych ofert

Cb- cena badanej oferty

Cena obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.

 

  1. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

Na ofertę składają się:

  1. Formularz ofertowy- wzór załącznik nr 1,
  2. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w zamówieniu – załącznik nr 2,
  3. Parafowany projekt umowy – załącznik nr 3,
  4. Parafowany projekt umowy – załącznik nr 4.

Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych.

 

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają następujące warunki:

  1. Posiadają uprawnienia pozwalające na prowadzenie działalności w zakresie odbioru oraz zbierania  i transportu odpadów.
  2. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia.
  3. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
  4. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotu zamówienia.
  5. Zamawiający uzna warunki wymienione w pkt 1-4 za spełnione jeżeli wykonawca złoży oświadczenie  o ich spełnieniu.

 

VII. PODSTAWY WYKLUCZENIA

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Zamawiający wyklucza z postępowania:

  1. a) wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
  2. b) Wykonawcę, jeżeli występują powiązania osobowe lub kapitałowe między Wykonawcą   a Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem                       i przeprowadzaniem procedury wyboru Wykonawcy a wykonawcą, polegające na: 
  • uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  • posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji w kapitale innego podmiotu,
  • pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego, kontrolnego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  • pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,
  • pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnionej wątpliwości co do bezstronności tych osób.

 

VIII. WARUNKI ODRZUCENIA OFERTY

Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:

  1. a) jej treść nie odpowiada treści warunków zapytania ofertowego, lub
  2. b) została złożona przez wykonawcę:

−     niespełniającego warunków udziału w niniejszym postępowaniu, lub

−     powiązanego osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami, upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem procedury wyboru Wykonawcy, lub

  1. c) została złożona po terminie składania ofert.

 

  1. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Od dnia podpisania umowy z Wykonawcą do 10 listopada 2023 r.

Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia dokumentów potwierdzających ostateczne zagospodarowanie odpadów w procesie unieszkodliwienia lub odzysku, wraz z ich zbiorczym zestawieniem do 30 marca 2024 r.

 

  1. POZOSTAŁE INFORMACJE
  2. Zamawiający do czasu podpisania umowy zastrzega sobie prawo unieważnienia postepowania na każdym etapie jego prowadzenia bez podania przyczyny. W przypadku unieważnienia postepowania, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
  3. Zadanie będzie wyłącznie finansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Ofertę należy przygotować z uwzględnieniem wymogów programu priorytetowego ,, Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag ”. https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ee_dz16nSK0J:https://www.gov.pl/web/nfosigw/usuwanie-folii-rolniczych-i-innych-odpadow-pochodzacych-z-dzialalnosci-rolniczej-2021+&cd=3&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

 

  1. Wszelkie zapytania należy kierować na adres: Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, e-mail: mariola.lapszys@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl bądź faksem
    86 272 19 41.
  2. O terminie zawarcia umowy Wykonawcy z najkorzystniejszą ofertą zostaną poinformowani telefonicznie lub e-mail.

 

  1. TERMIN SKŁADANIA OFERT
  2. Oferta powinna być przesłana za pośrednictwem: platformy e-PUAP: /UM-Rajgrod/SkrytkaESP pocztą, kurierem lub też dostarczona osobiście na adres: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród do dnia 22.09.2023 r. do godziny 12.00.
  3. Ofertę składaną w formie papierowej należy złożyć w zamkniętej, nieprzezroczystej kopercie, opisanej:

Oferta - ,,Usuwanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag”

Nie otwierać przed 22.09.2023 r. , godz. 12.00.

  1. Złożone oferty zostaną otwarte przez Zamawiającego w dniu 09.2023 r. o godzinie 12:15

 

XII. KLAUZULA RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE  informuję że:

  1. Administratorem Pana/Pani danych jest Burmistrz Rajgrodu ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród
  2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych możecie się Państwo kontaktować                    z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych poprzez adres e-mail: iod@um.rajgrod.wrotapodlasia.pl, lub pisemnie na adres Administratora
  3. Pana/Pani dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust 1 lit. c RODO w celu związanym z zapytaniem ofertowym w sprawie usunięcia folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag.
  4. Dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  5. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
  6. Posiada Pan/Pani prawo do: dostępu do swoich danych, ich poprawienia, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu.
  7. Każda osoba ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeśli uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych odbywa się niezgodnie z przepisami.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych jest równoznaczna z brakiem możliwości wyboru oferty.

 

XIII. ZAŁĄCZNIKI DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO

  1. Załącznik nr 1- Formularz ofertowy,
  2. Załącznik nr 2- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
  3. Załącznik nr 3- Wzór umowy,
  4. 4. Załącznik nr 4- Wzór umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Rajgrodzie

Wytwarzający/odpowiadający: Mariola Łapszys

Data wytworzenia: 2023-09-15

Wprowadzający: Piotr Hubert Matysiewicz

Data modyfikacji: 2023-09-28

Opublikował: Piotr Hubert Matysiewicz

Data publikacji: 2023-09-15