Ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ z załącznikami
RZP.271.1.2013
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą: „BUDOWA POMOSTU NA JEZIORZE RAJGRODZKIM W MIEŚCIE RAJGRÓD”
1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Wspólny Słownik Zamówień CPV:
45.24.42.00-1 – Mola
Przedmiotem zamówienia jest budowa pomostu drewnianego o charakterze rekreacyjnym na Jeziorze Rajgrodzkim w mieście Rajgród.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
Wykonanie konstrukcji nośnej i pokładu pomostu w kształcie litery U. Łączna długość pomostu wynosi 98,0 mb, powierzchnia 209,0 m2. Pomost będzie składał się
z następujących elementów:
- ciąg spacerowy prostopadły do linii brzegu o dł. 35,0 m i szer. 2,0 m,
- ciąg spacerowy prostopadły do linii brzegu o dł. 38,0 m i szer. 2,0 m,
- ciąg spacerowy równoległy do linii brzegu o dł. 25,0 m i szer. 3,0 m łączący ciągi spacerowe prostopadłe do linii brzegu.
Wykonanie pomostu zaprojektowano w formie konstrukcji szkieletowej drewnianej opartej na siatce pali o module 1,40 m x 2,00 m (pomosty dojściowe)
i 1,20 m x 2,00 m (pomost łączący). Do budowy pomostu przewiduje się budulec:
- na pale – dłużyca iglasta sosnowa,
- konstrukcja szkieletowa i pokład – sosna impregnowana środkami zabezpieczającymi przed środowiskiem wodnym.
W ramach inwestycji planowane jest również wykonanie niezbędnego wyposażenia, na które będą się składać:
- 4 drabinki stalowe zejściowe,
- 10 pachołków cumowniczych dla sprzętu pływającego,
- hak do cumowania koła ratunkowego,
- zadaszone stanowisko ratownika.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa projekt budowlany, ogólna i szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót, stanowiące załączniki do SIWZ.
2. OFERTY CZĘŚCIOWE
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.
4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie należy wykonać w terminie do 30 kwietnia 2013 r.
Za termin wykonania zamówienia uważa się datę podpisania przez przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy protokołu odbioru końcowego bez zastrzeżeń.
5. WADIUM
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
6. ZALICZKI
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.
7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy i spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, t.j.:
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- posiadania wiedzy i doświadczenia;
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz warunek znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, oraz dysponowania potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału
w postępowaniu określone w pkt 5.1. SIWZ i art. 22 ust. 1 ustawy. - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości minimum 100 000,00 zł brutto, odpowiadającej swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą zdolną do wykonania zamówienie, odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi w branży ogólnobudowlanej. Osoba ta powinna posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie jako kierownik robót.
W celu udokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 SIWZ.
8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ oraz następujące dokumenty i oświadczenia:
W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, Wykonawca załączy do oferty:
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ.
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu ofert.
W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, opisanego w pkt 5.2. lit. b) niniejszej SIWZ, Wykonawca załączy do oferty:
- wykaz robót budowlanych, wg załącznika nr 6 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. b), z podaniem rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania prac.
- dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia opisanego w pkt 5.2. lit. c) niniejszej SIWZ, Wykonawca załączy do oferty:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wg załącznika nr 5 do SIWZ, z podaniem informacji na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i wykształcenia i zakresu wykonywanych czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia (wg załącznika nr 7 do SIWZ) - zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. c SIWZ. - Jeżeli Wykonawca wykazał, że będzie dysponował osobami innych podmiotów, do oferty należy załączyć dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował tymi osobami, w szczególności załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia i/lub oświadczenie tych osób o zobowiązaniu do podejmowania czynności w wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i pkt 5 niniejszej SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.1. niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów.
W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, należy załączyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.1. niniejszej SIWZ, dotyczące każdego z Wykonawców występujących wspólnie.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
- Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.1. lit. a), d), e), f) niniejszej SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
- Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.1. lit. c) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy.
- Dokumenty, o których mowa w pkt 6.6.1. lit. a) i c) oraz w pkt 6.6.2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 6.6.1. lit. b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. - Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.6.1.
i 6.6.2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin wystawienia stosuje się odpowiednio. - Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI
Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
10. KRYTERIA OCENY OFERT
Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie jedynym kryterium „cena”. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta oferta ważna, która będzie najtańsza.
11. ZMIANA UMOWY
Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 2010 Nr 113, poz.759, z późn. zm.) dopuszcza zmiany zawartej umowy pod następującymi warunkami:
- Zmiana terminu wykonania umowy:
- w przypadku wystąpienia siły wyższej mającej wpływ na wykonanie przedmiotu umowy. Przez siłę wyższą rozumie się zjawiska niemożliwe do przewidzenia i niezależne od Wykonawcy i od Zamawiającego, w szczególności pożar, działania sił przyrody (huragany, powodzie itp., warunki atmosferyczne znacznie odbiegające od typowych dla danej pory roku) itp.
- wystąpienie nieprzewidzianych w SIWZ i dokumentacji projektowej warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych, mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, które maja wpływ na termin wykonania umowy, w szczególności:
- odkrycie na terenie robót niewypałów i niewybuchów;
- odkrycie na terenie robót kopalnych szczątków roślin lub zwierząt, lub przedmiotów, co do których istnieje przypuszczenie, że są zabytkami.
- W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 1.1., wydłuża się termin wykonania umowy o czas opóźnienia spowodowany tymi okolicznościami.
- Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
- odstąpienie od umowy przez Zamawiającego w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
- konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej.
12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
- Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród.
- Termin składania ofert: 20.02.2013r. godzina 09.00., miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród – sekretariat.
- Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
- Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
- Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
- Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.
Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 05.02.2013 r. Nr ogłoszenia 47958-2013.
Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach środka 4.1. Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem realizacji operacji podlegających funkcjonowaniu lokalnej grupy rybackiej (LGR) oraz nabywaniu umiejętności i aktywizacji lokalnych społeczności, Program Operacyjny „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013”
Rajgród, 05.02.2013 r.
BURMISTRZ
/-/ Czesław Karpiński
Metryka strony