Ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ z załącznikami
RZP.271.6.2012
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
Gmina Rajgród, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród, woj. podlaskie, ogłasza przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) na wykonanie zadania pod nazwą: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu rozdzielczego w Rajgrodzie w ulicach Ostejki, Piaski, Żabia, Plancik, Warszawska”
1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia są usługi nadzoru budowlanego w postaci pełnienia w imieniu Zamawiającego funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad inwestycją pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu rozdzielczego w Rajgrodzie w ulicach Ostejki, Piaski, Żabia, Plancik, Warszawska”.
Zakres nadzorowanych robót określają: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania robót oraz przedmiary robót, dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie pod adresem
oraz wyjaśnienia, odpowiedzi na pytania Wykonawców i załączniki, dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie pod adresem
Wspólny Słownik Zamówień CPV
71.52.00.00-9 Usługi nadzoru budowlanego
Zadania inspektora nadzoru inwestorskiego obejmują w szczególności:
- zakres czynności określony w art. 25 ustawy z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z póź. zm.), tj.:
- reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
- sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych
i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; - sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych
i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania; - potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy.
- uczestniczenie w odbiorach robót częściowych i końcowych,
- niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich przerwach w realizacji robót,
- rozstrzyganie w porozumieniu z Zamawiającym i z kierownikiem budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii projektanta nadzorowanych robót budowlanych,
- występowanie z pisemnym wnioskiem do Zamawiającego o przeprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian lub poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów nie przewidzianych w dokumentacji projektowej,
- potwierdzenie wykonanych robót oraz usunięcia wad,
- bieżące kontrolowanie wpisów dokonywanych w dzienniku budowy,
- pisemne informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, nie uwzględnionych w umowie o realizację robót budowlanych,
- niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową o roboty budowlane, a niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią,
- pisemne informowanie Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub rezygnacji z określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego
z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy, - wykonywanie w imieniu Zamawiającego innych czynności inspektora nadzoru inwestorskiego wymaganych obowiązującymi przepisami prawa.
Wykonawca kompletuje w trakcie realizacji robót dokumentację zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przygotuje do odbioru częściowego i końcowego komplet dokumentów niezbędnych przy odbiorze.
Inspektor nadzoru jest zobowiązany być obecny na budowie co najmniej 1 raz w tygodniu. Ponadto jest zobowiązany stawić się na terenie robót na każde dodatkowe wezwanie Zamawiającego. Przybycie na teren robót powinno nastąpić najpóźniej następnego dnia roboczego od powiadomienia w godzinach pracy Zamawiającego i Wykonawcy robót.
Inspektor nadzoru nie może zaciągać w imieniu Zamawiającego żadnych zobowiązań mogących narazić Zamawiającego na straty materialne i finansowe. Dotyczy to w szczególności decyzji związanych ze sposobem realizacji zadania przez Wykonawcę robót.
W związku z gwarancją, jaką wykonawca robót udzieli Zamawiającemu na wykonany wodociąg, inspektor nadzoru będzie obowiązany do wykonywania czynności w imieniu Zamawiającego w ramach nadzoru inwestorskiego w okresie gwarancji, w szczególności w przypadku zgłoszenia usterek spowodowanych niewłaściwym wykonawstwem.
2. OFERTY CZĘŚCIOWE
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.
4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Funkcja inspektora nadzoru inwestorskiego będzie sprawowana dla zadania inwestycyjnego pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu rozdzielczego w Rajgrodzie
w ulicach Ostejki, Piaski, Żabia, Plancik, Warszawska”. Pełnienie nadzoru inwestorskiego obejmuje okres wykonywania robót budowlanych oraz 5-letni okres gwarancji.
Ww. roboty budowlane przy budowie wodociągu i kanalizacji mają być wykonane w terminach:
a) Sieć wodociągowa (w ul. Warszawskiej) – do 31 grudnia 2012 r.
b) Rozbudowa stacji uzdatniania wody (filtr) – do 31 grudnia 2012 r.
c) Sieć wodociągowa (w ul. Żabia, Plancik, Warszawska) – do 30 września 2013 r.
d) Sieć kanalizacji sanitarnej (w ul. Żabia, Plancik, Warszawska) - do 30 września 2013 r.
e) Sieć wodociągowa (w ul. Ostejki, Piaski) – do 29 listopada 2013 r.
f) Sieć kanalizacji sanitarnej (w ul. Ostejki, Piaski) – do 29 listopada 2013 r.
5. WADIUM
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
6. ZALICZKI
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje możliwości wypłacania zaliczek.
7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy i spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1. ustawy, t.j.:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania,
- posiadają wiedzę i doświadczenie zapewniające wykonanie zamówienia,
- dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz warunek znajdowania się
w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, oraz dysponowania potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 5.1. SIWZ i art. 22 ust. 1 ustawy. - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 zamówienia polegającego na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy budowie sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej.
- Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, posiadającą: uprawnienia do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, uzyskane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów.
W celu udokumentowania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 6 SIWZ.
8. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca załączy do oferty:
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według załącznika nr 2 do SIWZ oraz następujące dokumenty i oświadczenia:
- W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawca załączy do oferty:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy – wg załącznika nr 3 do SIWZ
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, opisanego w pkt 5.2. lit. b) SIWZ, Wykonawca załączy do oferty:
- wykaz wykonanych usług, wg załącznika nr 6 do SIWZ, zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. b), z podaniem wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania prac i odbiorców.
- dokumenty potwierdzające, że wykazane usługi zostały wykonane należycie.
- W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia opisanego w pkt 5.2. lit. c) niniejszej SIWZ, Wykonawca załączy do oferty:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wg załącznika nr 5 do SIWZ, z podaniem informacji na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i zakresu wykonywanych czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia - zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 5.2. lit. c SIWZ - Jeżeli Wykonawca wykazał, że będzie dysponował osobami innych podmiotów, do oferty należy załączyć dokument potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował tymi osobami, w szczególności załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia i/lub oświadczenie tych osób o zobowiązaniu do podejmowaniu czynności w wykonywaniu zamówienia.
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wg załącznika nr 5 do SIWZ, z podaniem informacji na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
- Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i pkt 5 niniejszej SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca załączy do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów.
- W przypadku Wykonawców występujących wspólnie dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 6.2. niniejszej SIWZ, składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie.
- Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2. lit. b) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 6.7., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin wystawienia stosuje się odpowiednio.
9. PRACOWNICY NIEPEŁNOSPRAWNI
Zamawiający nie zastosował ograniczenia możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
10. KRYTERIA OCENY OFERT
Najniższa cena.
11. ZMIANA UMOWY
a) Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
b) W trakcie realizacji umowy Wykonawca może powierzyć pełnienie funkcji Inspektora nadzoru innej osobie, niż wskazana w formularzu ofertowym i wymieniona w § 1 ust. 2 umowy - wyłącznie za zgodą Zamawiającego i pod warunkiem że ta osoba będzie spełniać wszystkie wymagane warunki określone w SIWZ.
c) Nie jest zmianą umowy wymagającej formy pisemnej:
- wyznaczenie innych osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy niż wskazane w § 4 ust. 1
- utrata mocy lub zmiany aktów prawnych przywołanych w treści umowy. W każdym takim przypadku Wykonawca ma obowiązek stosowania się do obowiązujących aktów prawa.
12. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
· Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.rajgrod.wrotapodlasia.pl
· Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród.
· Termin składania ofert: 24.09.2012 r. do godz. 9.00., miejsce: Urząd Miejski w Rajgrodzie, ul. Warszawska 32, 19-206 Rajgród – sekretariat.
· Termin związania ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert.
· Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
· Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
· Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
· Zamawiający nie zamierza udzielić zamówień uzupełniających.
Ogłoszenie o przetargu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 14.09.2012 r. Nr ogłoszenia: 348432-2012.
Inwestycja dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa V. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska, Działanie 5.2. Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska.
Rajgród, 14.09.2012r.
BURMISTRZ
/-/ Czesław Karpiński
Metryka strony