Przebudowa dróg Turczyn i POdrzecze - odpowiedzi 2
WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ
Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 2164, z późn. zm.) wyjaśniam treść SIWZ w odpowiedzi na pytania zadane w przetargu nieograniczonym znak ZP.271.1.2016 pn. "Przebudowa drogi gminnej nr 102884B od drogi krajowej 61 do Turczyna oraz drogi gminnej publicznej nr 129526B Woźnawieś - Podrzecze”.
Pytanie 3.
Zwracamy się o potwierdzenie, że na ww. zadaniu należy wykonać oznakowanie poziome cienkowarstwowe.
Odpowiedź 3.
Oznakowanie poziome należy wykonać jako cienkowarstwowe.
Pytanie 4.
W związku z rozbieżnościami w zapisach STWIORB D.05.03.05a. Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego punkt 1.3 a tablicą 6 która jest niezgodna z wytycznymi technicznymi WT-2 2010 przywołanymi w punkcie 1.3, zwracamy się o potwierdzenie że na tych zadaniach będą miały zastosowanie wytyczne techniczne WT-2 2010.
Odpowiedź 4.
Zastosowanie będą mieć wytyczne WT-2 2010.
Pytanie 5.
W związku że oznakowanie poziome cienkowarstwowe ma trwałość użytkową 12 miesięcy i po tym okresie należy je odnawiać zwracamy się o rozdzielenie gwarancji na oznakowanie poziome i potwierdzenie że na oznakowanie poziome cienkowarstwowe wymagana będzie gwarancja 12 miesięcy.
Odpowiedź 5.
Zamawiający utrzymuje jednakowy okres gwarancji na wszystkie elementy drogi. Jeżeli oznakowanie poziome ulegnie wytarciu przed upływem okresu gwarancji inwestycji, Wykonawca w ramach udzielonej gwarancji będzie zobowiązany odnawiać oznakowanie poziome swoim staraniem i na swój koszt, bez żądania od Zamawiającego dodatkowego wynagrodzenia w tym zakresie.
Pytanie 6.
Zwracamy się o potwierdzenie że bariero poręcze U-11a wymienione w poz 34 przedmiaru na przebudowę drogi gminnej nr 102884B od drogi krajowej 61 do Turczyna należy wykonać tylko na przepuście w km 0+867. Są one zaznaczone kolorem czerwonym na arkuszu nr 2 zał 16 PSOR.
Odpowiedź 6.
Jak określono w PSOR nowe bariery U-11a należy wykonać w km 0+867, natomiast istniejące bariery U-11a w km 0+386 należy odmalować.
Pytanie 7.
Na planie sytuacyjnym dokumentacji technicznej widzimy iż projektowany przebieg drogi nie pokrywa się z przebiegiem stanu istniejącego. Projektowana droga wychodząca poza swój stary przebieg na znacznej powierzchni będzie posiadać inną konstrukcję niezgodną z normatywem technicznym, ponieważ nie posiada istniejącej podbudowy żwirowej gr 15 cm. Na powierzchni projektowanej drogi wychodzącej poza swój stary przebieg powinno być zaprojektowane poszerzenie istniejącej podbudowy poprzez wykonanie koryta i podbudowy z kruszywa naturalnego gr. 15 cm. Proszę o wyjaśnienie i uwzględnienie powyższego w przedmiarze robót.
Odpowiedź 7.
Przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty. Cena za wykonanie zamówienia jest ceną ryczałtową. Podstawą wyceny oferty jest dokumentacja techniczna. Cena oferty musi obejmować koszty wykonania robót bezpośrednio wynikających z dokumentacji technicznej oraz inne koszty konieczne do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Roboty nie ujęte w przedmiarze robót, a wynikające z dokumentacji technicznej nie są robotami dodatkowymi. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem robót a dokumentacją techniczną, decydująca dla ustalenia zakresu robót jest dokumentacja techniczna.
Pytanie 8.
Na planie sytuacyjnym widzimy też, iż przy krawędzi jezdni i w poboczu znajdują się słupy oświetleniowe i drzewa. Proszę o wyjaśnienie czy drzewa zostały wycięte a słupy oświetleniowe przestawione i nie zagrażają już bezpieczeństwu ruch drogowego?
Odpowiedź 8.
Słupy oświetleniowe nie kolidują z projektowaną drogą, znajdują się w odległości ponad 0,5 m od krawędzi jezdni. Drzewa nie kolidują z zaprojektowanymi elementami drogi.
Pytanie 9.
Proszę o wyjaśnienie czy ogrodzenia posesji kolidujące z budowaną drogą będą przestawione do czasu rozpoczęcia robót?
Odpowiedź 9.
Elementy przebudowanej drogi nie naruszają istniejących ogrodzeń.
Pytanie 10.
W przedmiarze robót w poz. 3,6,10 podane są dwa wymiary zjazdów – 1m*(5,5m+4m)*0,5 i 1m*(6,5+4m)*0,5. Na planie sytuacyjnym widzimy, że prawie każdy zjazd ma inny wymiar, a szczególnie zmienne są długości zjazdów. Proszę o wyjaśnienie i podanie faktycznej powierzchni zjazdów.
Odpowiedź 10.
Przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty. Cena za wykonanie zamówienia jest ceną ryczałtową. Podstawą wyceny oferty jest dokumentacja techniczna. Cena oferty musi obejmować koszty wykonania robót bezpośrednio wynikających z dokumentacji technicznej oraz inne koszty konieczne do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Roboty nie ujęte w przedmiarze robót, a wynikające z dokumentacji technicznej nie są robotami dodatkowymi. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem robót a dokumentacją techniczną, decydująca dla ustalenia zakresu robót jest dokumentacja techniczna.
Pytanie 11.
Z przedmiaru robót w poz.11 uzupełnienie poboczy pospółką podana jest szerokość pobocza na ciągu głównym 0,75 m . W opisie technicznym do dokumentacji widnieje zapis: „Projektuje się pobocza żwirowe na całej długości odcinka drogi gminnej. Szerokość poboczy będzie wynosić od 0,25m do 0,75m z uwagi na ograniczoną szerokość pasa drogowego”. Zmienne szerokości widzimy również na planie sytuacyjnym. Proszę o wyjaśnienie jaka powinna być szerokość pobocza i podanie w przedmiarze robót prawidłowej powierzchni?
Odpowiedź 11.
Przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty. Cena za wykonanie zamówienia jest ceną ryczałtową. Podstawą wyceny oferty jest dokumentacja techniczna. Cena oferty musi obejmować koszty wykonania robót bezpośrednio wynikających z dokumentacji technicznej oraz inne koszty konieczne do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Roboty nie ujęte w przedmiarze robót, a wynikające z dokumentacji technicznej nie są robotami dodatkowymi. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem robót a dokumentacją techniczną, decydująca dla ustalenia zakresu robót jest dokumentacja techniczna.
Pytanie 12.
W przedmiarze robót w poz. 4 zaprojektowano profilowanie i zagęszczenie istniejącego podłoża pod warstwy konstrukcyjne. W opisie technicznym do dokumentacji widnieje zapis: cyt. „Droga posiada jezdnię żwirową o szerokości od 4,5m do 5m. Istniejąca nawierzchnia żwirowa posiada średnią grubość 15cm. Istniejąca nawierzchnia żwirowa jest w średnim stanie technicznym i posiada lokalnie niewielkie nierówności poprzeczne i podłużne. Droga gminna przebiega obok rzeki Jegrzni przez tereny nisko położone, podmokłe i częściowo zalewowe.” W STWiOR nr D.04.01.01 w pkt.5.4 widniej zapis: Bezpośrednio po profilowaniu podłoża należy przystąpić do jego zagęszczania. Zagęszczanie podłoża należy kontynuować do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia nie mniejszego od podanego w tablicy 1. Wskaźnik zagęszczenia należy określać zgodnie z BN-77/8931-12 [5]. Tablica 1. Minimalne wartości wskaźnika zagęszczenia podłoża (Is)
Strefa korpusu | Minimalna wartość Is dla: Innych dróg Ruch mniejszy od ciężkiego |
Górna warstwa o grubości 20cm | 1 |
Na głębokość od 20 do 50cm od powierzchni podłoża | 0,97 |
W podanych warunkach terenowych trudno będzie osiągnąć prawidłowe parametry zagęszczenia. Proszę o wyjaśnienie czy Zamawiający dysponuje badaniami geologicznymi i jak Zamawiający postąpi w sytuacji gdy przy w/w warunkach terenowych niemożliwe będzie zagęszczenie podłoża tak, aby uzyskać wymagany wskaźnik zagęszczenia?
Odpowiedź 12.
Należy uzyskać wskaźniki zagęszczenia określone w STWiOR.
ZMIANA TREŚCI SIWZ
Na podstawie art. 38 ust. 4 ww. ustawy zmieniam treść SIWZ poprzez dodanie powyższych wyjaśnień do SIWZ jako załącznik nr 19. Ww. zmiana treści SIWZ nie prowadzi do zmiany ogłoszenia ani nie wymaga przedłużenia terminu składania ofert.
Rajgród, 22.03.2016r.
Z up. BURMISTRZA
/-/ Anna Bukowska
Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju
Metryka strony